24 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb vandaag ook een bericht gekregen dat het niet is gelukt. Echt zenuwslopend

4 maanden geleden

Hier ook eerste keer mislukt maar 2de keer wel gelukt en alles was inorde 🙂. Het wachten was wel zenuwslopend.

4 maanden geleden

Ook in UZLeuven?

4 maanden geleden

Ook eerste keer mislukt, een week moeten wachten voor een tweede bloedafname en deze week zou ik mijn resultaten moeten hebben, ik ben het wachten beu!🤯

4 maanden geleden

Is wss doordat de foetale fractie te laag was in het buisje dat ze afgenomen hebben. Is helemaal normaal hoor, dan volgt er gwn een 2de bloedafname! Ik zelf werk in een labo en dit is echt onschuldig, komt vaak voor!

4 maanden geleden

Ik heb vorige week dinsdag ook een mailtje gehad dat er te weinig dna in mijn bloed zat en hij dus mislukt was. Ik had hem 8 juli laten doen dus kon nu maandag de 22ste opnieuw gaan. Is inderdaad zenuwslopend 🙈

4 maanden geleden

Reactie op InesP

Ook in UZLeuven?
Nee AZ Sint Maarten in MEchelen

4 maanden geleden

Reactie op Gwenaëlle1910

Nee AZ Sint Maarten in MEchelen
De staaltjes voor nipt van AZ Sint Maarten worden volgens mij doorgestuurd naar uz leuven. Niet alle ziekenhuizen bepalen dit zelf, vaak wordt dit naar grotere(universitaire)ziekenhuizen doorgestuurd waar ze mee samenwerken.

4 maanden geleden

Reactie op InesP

Ik heb vandaag ook een bericht gekregen dat het niet is gelukt. Echt zenuws ...
Moet je dan zelf bellen om een nieuwe bloedname te vragen?

4 maanden geleden

Hier hetzelfde. 8 juli 1ste maal niptest gedaan. 16de resultaat dat er te weinig dna was. 22ste opnieuw bloed laten nemen en nu aan het wachten op het resultaat

4 maanden geleden

Twee keer mislukt, nu een vruchtwaterpunctie gehad. Hopelijk tweede keer goede keer bij jullie

4 maanden geleden

Reactie op nathix

Twee keer mislukt, nu een vruchtwaterpunctie gehad. Hopelijk tweede keer go ...
Hoelang moet je wachten op de resultaten van de vruchtwaterpunctie? Heb je veel last gehad? We zouden ook eentje doen ivm een genetische afwijking in de familie die niet op de nipt op te sporen is. Sorry voor de vele vragen, ben heel benieuwd en een beetje bang 😌

4 maanden geleden

Hier ook de 1e keer mislukt. 2e keer op 15w laten uitvoeren omdat op 14w ik praktisch geen mogelijkheid hiertoe had. Resultaat op 16w gehad en het begon tegen dan toch wel lang te duren….. Is precies toch iets dat wel vaker voorkomt als je het hier zo leest.

4 maanden geleden

Reactie op Triplo

Moet je dan zelf bellen om een nieuwe bloedname te vragen?
Tegen mij heeft het ziekenhuis gezegd dat ik gewoon mag langskomen zonder afspraak, naar het labo moet gaan en zeggen dat de eerste test mislukt was en dan zouden ze gratis een tweede test doen. Moet alleen minstens 14 dagen na de eerste test zijn.

4 maanden geleden

Reactie op Toni:)

Hoelang moet je wachten op de resultaten van de vruchtwaterpunctie? Heb je ...
Hoi Ik ben nog aan het wachten. Ik hoor als ze gericht weten naar wat ze moeten zoeken dit vrij snel kan gaan, bij een vriendin van me 3 dagen. Bij mij is het algemeen kijken en dan kan het lang duren, Max 2-3 weken al hoop ik sneller. Ik was doodsbang… heb er iedere dag voor geweend. Niet voor de ingreep zelf maar bang op het kindje te verliezen dus snap je angst zeker. De punctie zelf heb ik niks van gevoeld, houdt ‘niks’ in. Succes 🍀

4 maanden geleden

Reactie op nathix

Hoi Ik ben nog aan het wachten. Ik hoor als ze gericht weten naar wat ze m ...
Dankjewel voor de geruststelling 🙏🏼 en veel succes met de resultaten 🤞🏻

4 maanden geleden

Helaas het zelfde nieuws gekregen (ziekenhuis leuven) m'n gynaecoloog had al gezegd dat dit meer en meer voorkomt maar het is toch lastig.. je moet al zo lang wachten en nu moet je nog eens wachten. Ik mas pas volgende week woensdag terug bloed laten prikken en dan is het weer 7 a 10 dagen wachten... dit bezorgt me zoveel stress.

7 dagen geleden

Hoi allemaal, bezorgde mama hier! 2x mislukte NIPT 😓 te weinig foetaal DNA - afgenomen UZ Leuven. Geen indicatie van oorzaak want normaal tot laag BMI. Volgende week maandag heb ik een uitgebreide echo op 17w 7/7 dagen in UZ Gent en optie vruchtwaterpunctie. Maar zoveeeeel angst voor die vruchtwaterpunctie ikv miskraam.. 😪 een kindje met beperking is niet iets waar we achterstaan maar de angst als hij perfect gezond is en ik miskraam krijg om "gerust" te zijn, is het ook niet waard.. tips? Ervaringen? Liefs!

7 dagen geleden

Reactie op FrePhi

Hoi allemaal, bezorgde mama hier! 2x mislukte NIPT 😓 te weinig foetaal DNA ...
Ik heb vruchtwaterpunctie gehad ivm een genetische afwijking in de familie die ze niet opsporen met de nipt. Ik snap jouw angst, had ik ook, maar de ingreep verliep mega vlot en had niks van nevenwerkingen/klachten of complicaties.. blijkbaar is dit een routine onderzoek voor hun:) veel succes onafhankelijk van wat je kiest!

7 dagen geleden

Reactie op FrePhi

Hoi allemaal, bezorgde mama hier! 2x mislukte NIPT 😓 te weinig foetaal DNA ...
Ik zat in exact dezelfde situatie. NIPT 2x mislukt in UZ Leuven, te weinig foetaal DNA, normaal BMI. Op 21 weken was er net genoeg DNA om vast te stellen dat de kans op afwijkingen (toch degene waar ze op testen) laag was, maar nog te weinig om het geslacht te bepalen met het DNA.