20 Reacties

2 maanden geleden

Het hoort er bij ❤️ bij mij gaat die op en af en rusten is het enige dat helpt

2 maanden geleden

Ik ben niet alleen die dit heeft. Heb ook echt veel last aan mijn rechterkant, ik volg u helemaal. Ben momenteel 23w1d

2 maanden geleden

Ik kan hierdoor al een paar weken niet goed doorslapen. Echt vervelend, ik probeer nu iets meer rechtop te slapen en ademhalingsoefeningen te doen om de spieren rond de ribben soepeler te maken. En ik merk dat ik iets beter doorslaap. Als de pijn zo erg is zou ik het wel melden aan je gynaecoloog!

2 maanden geleden

Osteopaat zou blijkbaar goed kunnen helpen hoorde ik gisteren ☺️ succes !

één maand geleden

Ik vraag me af, zou voltaren gel helpen? Ik was vrijdag bij de gynaecoloog en hij zei dat dat normaal is van mijn ribben. Het gaat er niet beter op worden zei he. 😩

één maand geleden

Reactie op dania47

Ik vraag me af, zou voltaren gel helpen? Ik was vrijdag bij de gynaecoloog ...
Ik denk dat je Voltaren gel niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap? Maar misschien even zien bij de apotheek of ze een alternatief kunnen voorstellen?

één maand geleden

Reactie op Whitnoche

Ik denk dat je Voltaren gel niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap? Maa ...
Oké top, dankjewel! 😉

één maand geleden

Hoi 👋 Rijden jullie met de auto? Want ik vind auto rijden echt pijnlijk aan mijn ribben. Moet heel de tijd rechtop zitten enz. Korte afstanden gaat maar lange niet zo.

één maand geleden

Reactie op dania47

Hoi 👋 Rijden jullie met de auto? Want ik vind auto rijden echt pijnlijk a ...
Ik nog wel .. misschien naar het einde toe niet meer maar ik kan niet anders 😃 ik heb 2 schoolgaande kinderen en er moeten boodschappen worden gedaan ook, mijn ventje is vrachtwagenchauffeur dus niet altijd tijd voor savonds nog om te gaan enz. Hoever ben je ? Ik moet wel zeggen dat het ook niet zo comfortabel is nu met die gordel maarja niet aandoen is ook geen optie en iets gaan kopen nog voor 2maandjes doe ik ook niet meer.

één maand geleden

Reactie op KDK1990

Ik nog wel .. misschien naar het einde toe niet meer maar ik kan niet ander ...
Ik ben woensdag 25w, zwanger van een tweeling. Eentje zit laag en de andere hoog tegen mijn ribben 😅

één maand geleden

Ik heb er sinds 2 weken last van. Na een paar dagen had ik ook een volledig gevoelloze plek onder mijn rechterborst/rib, dus vermoed ergens ook een geknelde zenuw? Alleszins, vrijdag heb ik een afspraak bij de osteopaat, hopelijk kan die helpen. Ik laat hier nog iets weten dan :)

één maand geleden

Is er bij iemand al wat beterschap? Ik heb het momenteel moeilijk om de hele dag te zitten door ribben die pijn doen..

één maand geleden

Reactie op dania47

Ik vraag me af, zou voltaren gel helpen? Ik was vrijdag bij de gynaecoloog ...
Mag niet tijdens de zwangerschap, had dit nagevraagd voor mijn knie. En er was ook geen alternatief jammer genoeg.

één maand geleden

Reactie op nali90

Is er bij iemand al wat beterschap? Ik heb het momenteel moeilijk om de hel ...
Ja ik werk niet meer dus als ik pijn begin te voelen door te lang zitten dan ga ik altijd een wandeling maken maar nog steeds sukkel ik hiermee

één maand geleden

Hey, hey 😊 bij mij was het afgelopen zondag zo erg dat ik dacht dat ik een hartaanval kreeg. Dus meteen naar de spoed gereden. Ik kon niet meer ademhalen (stekende abnormale pijn links onder de ribben). Ik schoot in paniek dus begon ik te hyperventileren, ik dacht aan de baby, aan alles.. ze hebben een EKG scan gemaakt,alles leek normaal met het hart. Ik kreeg een prik in de buik tegen trombose omdat ze vermoedden dat het dat was en ik moest de volgende dag terug voor een nucleaire scanner. Gelukkig is er niks ernstigs aan de hand maar de CK waarde was 3x zo hoog als normaal. Bij een hartaanval kan deze oplopen tot 1000, bij mij was het 400en een beetje.. ze zagen dus duidelijk dat er een spier gescheurd was en ik kreeg paracetamol mee en een zalfje Traumeel. De gynaeco zei wel dat het wel voorkomt, zo'n gescheurde spier en dat het inderdaad tot het einde kan duren die pijn. Ik moet wel zeggen dat ik dankzij die zalf toch al veel beter en dieper kan ademen.. misschien kan je vragen of je die zalf ook mag gebruiken om de pijn te verlichten? Hopelijk helpt dit verhaal een beetje 🤗

één maand geleden

Hallo.. Ik heb dit afgelopen woensdag voor het eerst meegemaakt, ik had last van pijn onder mijn rechter onderborst en een druk op mijn bovenborst maar ook buikkrampen, kreeg precies een soort van paniekaanval. Heb door dat allemaal moeten overgeven, ben daarna opgenomen geweest int ziekenhuis en ze zeiden dat ik een maaginfectie had. Maar nu vandaag heb ik dezelfde pijn in mijn onderborst (rechts) bij diep ademhalen of opstaan doet het pijn 😣 ik hoop dat het beter word want ik kan deze pijn niet aan 😩

één maand geleden

Reactie op Magsm

Ik heb er sinds 2 weken last van. Na een paar dagen had ik ook een volledig ...
Update: ondertussen al 2 keer bij de osteopaat gepasseerd. De pijn vermindert niet, integendeel zelfs. De gevoelloze plek wordt met de tijd gewoon groter. Osteo vreest dat er niet veel aan te doen valt: uitzitten… Ze denkt aan aanhechting van de buikspieren aan de ribben die onder druk komen te staan of iets in die aard (in mijn geval dan toch)

12 dagen geleden

Reactie op Magsm

Update: ondertussen al 2 keer bij de osteopaat gepasseerd. De pijn verminde ...
Heey, gaat het al wat beter? Kan je bepaalde oefeningen doen om de pijn te verlichten? Ik hoop dat je er snel door komt 🤗

12 dagen geleden

Hier 32w zwanger en al een maand aan het sukkelen met rugpijn/spierpijn/zenuw?? Ik weet het ook niet meer… de pijn ligt links en ook rechts maar meer aan de rechterkant.. kine helpt niet veel, ik kan niet meer diep inademen en slaap maar 3 tot 4uur per dag door de pijn 😣.. ik kan ook niet meer deftig liggen aan mijn zij… het doet soms zoveel pijn dat ik er van moet huilen 😢

12 dagen geleden

Ik herken zoveel hiervan, altijd rechts bij de ribben. Lang moeten zitten, auto rijden, allemaal situaties die precies níet helpen. BHs en alle banden met elastiek die over de buik gaan en juist daar drukken maken het erger. Ik merk dat het pas overgaat als ik lig (en dan nog niet altijd). Wandelen, oefeningen, andere houdingen.. helpt allemaal niet genoeg. Het is een goed teken dat de baby goed doorgroeit. We mogen ook erkennen dat het soms echt zwaar is, lichamelijk en mentaal. Bedankt dat jullie je verhalen hier delen. Nog even doorbijten 💪 Straks zijn we misschien wel alle pijn vergeten en staren we eindeloos in de ogen van ons kindje 🥰 En ja, let's be real, dan komen er weer andere pijntjes en kwaaltjes waar we nu nog niet te veel aan denken. It's all worth it!