6 Reacties

4 dagen geleden

Ik was net 1 waarde te hoog, ik heb het een paar weken opgevolgd en na dat ik zag er amper last van te hebben ben ik ermee gestopt en alles loopt gelukkig goed. Ik let wel op mijn voeding maar voor de rest doe ik er niet echt wat aan. Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat zwangerschapsdiabetes een link heeft met een keizersnede maar ik kan ook fout zijn, dus daar kan ik je helaas niet meehelpen.

4 dagen geleden

Reactie op MGMG22

Ik was net 1 waarde te hoog, ik heb het een paar weken opgevolgd en na dat ...
Jawel blijkbaar zeggen ze dat als je diabetes hebt dit de kans vergroot op een groter en zwaarder kind en je dan een keizersnede moet doen. Maar vind het zo raar dat ik juist nu gecontroleerd word omdat die juist te mager en klein is..

4 dagen geleden

Nee hoor, als je baby effectief te snel groeit en te groot wordt, plannen ze een inleiding op ongeveer 38 weken, dan kan je nog steeds normaal bevallen. Mijn eerste twee baby鈥檚 waren ook eerder te klein, met zwangerschapsdiabetes.

4 dagen geleden

Ik dacht dat de grenswaarde 130 was voor de glucosetest? Die ene minuut maakt het verschil ook niet. Bij mij hebben ze zelfs 10min te vroeg geprikt. Maar denk niet dat zwangerschapsdiabetes rechtstreeks voor een keizersnede kan zoegen? Ik heb geen diabetes maar wel een grote baby

3 dagen geleden

Reactie op roezptoez

Ik dacht dat de grenswaarde 130 was voor de glucosetest? Die ene minuut maa ...
Ja klopt, maar ik heb het over de uitgebreide test

3 dagen geleden

Reactie op yasminbz

Ja klopt, maar ik heb het over de uitgebreide test
Ah, dat was niet duidelijk uit het bericht, mijn excuses.