16 Reacties
2 dagen geleden
Ik durfde bijna niet aan kinderen te beginnen uit angst voor de bevalling, en nu begin ik ernaar uit te kijken😅 Vind zowel het 1e (niets kunnen eten) als het 3e trim (niets mogen eten door diabetes) dan ook geen pretje.
Ook wel nieuwsgierig naar de periode erna: hoe goed zal ik omgaan met slaaptekort?
2 dagen geleden
Reactie op AL39
Ik durfde bijna niet aan kinderen te beginnen uit angst voor de bevalling, ...
Ik heb die zelfde schrik ivm borstvoeding om de 2u geven hoe doet iedereen dat... geen schrik momenteel voor de bevalling ook geen zorgen alleen voor dat slapen ifv borstvoeding ik ben iemand die 4u slaap aan 1 stuk nood heeft en 20u kan doorgaan .. maar ik kan niet of amper slapen overdag en ook niet 1,5 u slaap om het uur.. want borstvoeding geven om de 2u is half uur tot 3kwartier geve das dan eigelijk 1u30 max slaap per keer ik kan da ni😓
2 dagen geleden
Ik ben voor de moment al wat meer gestresst merk ik.. ook bang voor hoe de bevalling er uit zal zien deze keer (nr 3) en ook hoe gaat het zijn met ons 5jes en gaat ze gezond ter wereld komen.. gaat mijn gezondheid goed blijven met mijn slechte rug waar ik gelukkig nu niets van last mee heb maar eens de baby er uit is misschien weer wel 🤷♀️🙄 ik weet je mag geen enkele bevalling of wat dan ook vergelijken maar ik heb 2 verschillende bevallingen gehad en dus ben ik nu "bang" en nieuwschierig hoe het nu zal lopen. Zijn er hier nog die al kindjes hebben en ook allemaal verschillende bevallingen hebben gehad? ik wens alvast iedereen heel veel succes verder ❤️❤️
één dag geleden
Hier ook 3de bevalling. Mijn 2 vorige bevallingen zijn een enorm verschil en staan mijlen ver uit elkaar. Kindjes zijn ook totaal verschillend. Voor de bevalling heb ik niet echt bang. Ik kijk er eigenlijk naar uit 😅 eindelijk verlost van die zwangerschap.(ik haar zwanger zijn en al die kwaaltjes)
Hier is het op z’n eigen manier twee keer goed gegaan. Je zal snel herstellen, maar moet jezelf ook rust gunnen, soms ook accepteren dat dingen blijven liggen. Ik vond van mezelf dat ik snel terug op de been was twee keer. 1 keizersnede en 1 natuurlijke bevalling en van beide heb ik geen trauma’s achteraf van pijn of niet herstellen. Vooral nooit bevallingen vergelijken, het enige dat ik wel altijd heb meegenomen na mijn 1ste bevalling het kan altijd een keizersnede worden, hier was ik niet op voorbereid en kwam heel hard aan op die moment toen. Voor de rest op jou laten afkomen en het komt allemaal goed. Ik geef ook flesvoeding geen borstvoeding.
één dag geleden
Reactie op Jan8923
Hier ook 3de bevalling. Mijn 2 vorige bevallingen zijn een enorm verschil e ...
Hier ook hetzelfde.. 1e bevalling was natuurlijk zonder inleiding of epuderale.. 2e was als weeën begonnen (ingeleid) en over gegaan naar spoedkeizersnede.. ook totaal niet op voorbereid of in achterhoofd gehouden en dat heeft er toch ingehakt toen en ook de pijnen achteraf.. ook kort na dat we naar huis mochten kreeg zij zware RSV waardoor we ze bijna.kwijt waren door een fout van een dokter van wacht.. op spoed aarzelden ze niet en moest ze meteen naar intensieve in Gent. Dus alles.samen was zeer heftig. Ik probeer dus nu ook echt wel in mijn achterhoofd te houden dat elke bevalling zodanig anders is. En ik hoop echt dat alles goed verloopt 🙏
één dag geleden
Reactie op prisjj
Ik heb die zelfde schrik ivm borstvoeding om de 2u geven hoe doet iedereen ...
Als je borstvoeding geeft maak je een bepaald hormoon aan waardoor de kwaliteit van je slaap wel beter is, ook al is het korter. En ik zou zeggen, lees je zeker in over veilig samen slapen! Mijn zoontje sliep bij mij in bed , in de veilige houding. Zo kon ik hem voeden en ondertussen viel ik zelf ook weer in slaap.
één dag geleden
Reactie op prisjj
Ik heb die zelfde schrik ivm borstvoeding om de 2u geven hoe doet iedereen ...
Ik denk dat je niet te veel moet nadenken , als dat kleine wondertje in je armen ligt vergeet je alles snel ook de korte nachten 😘iedere mama kan het dus jij ook , makkelijk is het niet altijd maar als je naar hun onschuldige kopjes kijkt dan sta je met veel liefde op 😋
één dag geleden
Reactie op BabyDem
Dankjewel ☺️ stelt mij precies wel wat gerust. Heb je bij vorige kindjes bo ...
Nee, aangezien mijn vorige 2 zwangerschappen met hg waren, en door de spoedkeizersnede bij de eerste heb ik beslist dit niet te doen. Mijn lichaam moest bekomen van die aftakeling van 9 maanden, was meteen ne mijn bevalling -10kg gegaan, en met borstvoeding was dit niet mogelijk om vlot te herstellen. Bij de 2de rationeel dezelfde keuze gemaakt om geen schuldgevoel te krijgen. En daardoor opnieuw dezelfde keuze nu.
één dag geleden
Reactie op Jan8923
Nee, aangezien mijn vorige 2 zwangerschappen met hg waren, en door de spoed ...
Oh ok ik begrijp het! Ik ga zien hoe het loopt. Wil het wel proberen maar zal (als het lukt) wel snel afbouwen denk ik. Wil eens ik terug ga werken geen borstvoeding meer geven 🙈
één dag geleden
Reactie op KDK1990
Hier ook hetzelfde.. 1e bevalling was natuurlijk zonder inleiding of epuder ...
Begrijp het volledig, emotioneel heeft dat een enorme impact een spoedkeizersnede, er zat tussen het nieuws en op het OK belanden 10 minuten. Dat komt binnen, en ik raad iedereen altijd aan er rekening mee te houden. Want die klap is enorm. Hier was het voor ons ook kantje boordje tussen er nog zijn of niet. En uiteindelijk bleek alles in orde. Maar je lichaam giert van de adrenaline op die moment. Maar het kan echt natuurlijk bevallen na een keizersnede, je zit natuurlijk wel dat ze niet mogen inleiden en ze sneller richting een nieuwe keizersnede gaan aangezien je het litteken hebt, maar ik heb alle kansen gekregen om natuurlijk te bevallen. Zelfs toen ik smeekte om een keizersnede te doen omdat ik op was van de zwangerschap hield de gyneacoloog vol, nee we proberen natuurlijk. Ze wist hoe graag ik dit wilde proberen en achteraf ben ik heel blij dat zij heeft volgehouden. Ik begrijp je hoop volledig die had ik ook en nu ergens ook opnieuw. Maar het kan echt.
één dag geleden
Reactie op BabyDem
Oh ok ik begrijp het! Ik ga zien hoe het loopt. Wil het wel proberen maar z ...
Inderdaad, best afwachten tot het zover is. Maar of nu flesvoeding of borstvoeding geeft. Je lichaam herstelt vlot. Mijn ouders zeiden bij mijn 2de kindje de dag na de bevalling. “Ben jij wel bevallen, jij dit hier zo relaxt” maar voelde me zo goed en de bevalling was zo vlot gegaan dat alles ging alsof het niets was. Je moet uzelf rust toestaan, dat is belangrijk.