11 Reacties

3 maanden geleden

Mooie naam! Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Thea! Lijkt me wat makkelijker, ook voor jullie dochtertje later als iemand haar naam moet noteren ofzo. Dan moet ze niet steeds zeggen 'Theía met een í' 🤭

3 maanden geleden

Í lijkt me wel een lastige, komt niet veel voor hier en veel mensen gaan dat gewoon met i schrijven :( da's ook zo triestig.. Ik zou het persoonlijk op Thea houden. Hoe heet jullie andere dochter?

3 maanden geleden

Reactie op roezptoez

Í lijkt me wel een lastige, komt niet veel voor hier en veel mensen gaan da ...
Ben met jullie akkoord , tis mijn man die met een “ia” wil 😅 Ons andere dochter heet Veronica (we zijn dus geen belgen 😉 maar wouen namen die hier nog niet super “raar” klinken 🤭)

3 maanden geleden

ik vind Thea zo geschreven een beetje ouderwets, Theía vind ik speciaal en uniek en niemand heeft dat, ik ken ook mensen met accent op letters of een moeilijkere naam en die schreven dat bij hun ook wel altijd correct… maar ik snap de andere kant ook, en Theya? Teya? 😅

3 maanden geleden

Ik heb de neiging om om Theía als Tij-ja te lezen 😅 dus ik zou ook eerder kiezen voor Thea 😀

3 maanden geleden

Reactie op Bazurkaeva95

ik vind Thea zo geschreven een beetje ouderwets, Theía vind ik speciaal en ...
Die stonden ook op ons lijstje maar zijn grammatical niet correct in ons eigen taal .. een -ya komt daar enkel na een medeklinker, anders moet het met -ia eindigen😅 ingewikkeld dus🙈

3 maanden geleden

Reactie op agez

Ik heb de neiging om om Theía als Tij-ja te lezen 😅 dus ik zou ook eerder ...
Ahwel daardoor mijn vraag hier.. hoe het in Belgie zou uitgesproken worden , een ij uitspraak willen we liever niet🫣

3 maanden geleden

Reactie op Toni:)

Ahwel daardoor mijn vraag hier.. hoe het in Belgie zou uitgesproken worden ...
De í gebruiken wij niet in Vlaanderen. Dus Vlamingen gaan het waarschijnlijk gewoon als een i lezen en dan in deze naam als ‘ei’, wat waarschijnlijk wel foute uitspraak is aangezien de í. Maar wij kennen dat hier niet 🙈 ofwel ligt het aan mij kan ook 😝

3 maanden geleden

Reactie op agez

De í gebruiken wij niet in Vlaanderen. Dus Vlamingen gaan het waarschijnlij ...
Bij ons bestaat die letter ook niet, wordt ook gewoon zoals i uitgesproken… ik vond gewoon de schrijfwijze mooi/speciaal🤣🫣 maar ik hoop dat mijn man toegeeft en we het bij de originele schrijfwijze kunnen houden🤭

4 dagen geleden

Topic gesloten op verzoek van TS