6 Reacties
12 dagen geleden
Hey! Ik ben vandaag 32 weken en heb al zeker meer dan 2 weken heel erg veel last van harde buiken, krampen en heel erge rugpijn. Ik zit nu ook gewoon thuis. Ik heb deze woensdag een afspraak bij de gynaecoloog en ga het dan eens aangeven want soms is het gewoon niet te doen.
12 dagen geleden
Hier 33 weken, en al van 25 weken last van harde buiken, is de 3de zwangerschap en bij alle 3 dit telkens gehad altijd hetzelfde verlopen. Harde buiken zijn vooral het teken dat je meer rust moet nemen. Als je die negeert worden ze constant hard en pijnlijk. Oefenweeen voelen nog anders aan, die komen en gaan meer en gaan niet altijd weg met rust. Uiteraard moet je wel met harde buiken rusten, want dat is wat je lichaam probeert aan te geven. Bij mij hebben de harde buiken nooit iets in gang gezet, waren gewoon enorm vervelend.
12 dagen geleden
Ik ben net terug van monitor controle. Ook al enkele weken vaak last v harde buiken. Zowel in rust als bij inspanning. Ik ben nu 34+2. Tijdens rust kan het ook komen door de baby die veel beweegt. Op de monitor waren de harde buiken ook te zien. Het zijn inderdaad oefenweeën. Zolang ze niet 'regelmatig' komen, is het oké zeiden ze me. Ik kreeg wel magnesium voorgeschreven tegen de harde buiken.
Maar als je twijfelt, zeker eens bellen!
12 dagen geleden
Eerste zwangerschap vanaf week 19 regelmatig harde buiken gehad, deze zwangerschap al van week 17 geloof ik. De ene is er gevoeliger aan dan de andere. Soms heeft het idd te maken met het rustiger aan moeten doen, maar in mijn geval was dat ook niet zo want ik nam zwangerschap 1 echt héél veel rust.
Magnesium kan idd helpen (ook tegen onrustige benen).