14 Reacties

vorig jaar

Nee als je door zwangerschap preventief van het werk verwijderd wordt, val je direct op uitkering en heb je geen recht op gewaarborgd loon. Zo is het mij uitgelegd, ik werk wel in een andere sector

vorig jaar

Reactie op liselotc

Nee als je door zwangerschap preventief van het werk verwijderd wordt, val ...
Mijn werkgever zei me dat ik als ik in zwangerschapsverlof ga, ik 1 maand gewaarborgd loon krijg. Nadien een uitkering krijg? Klopt dat?

vorig jaar

Je werkgever moet dit via een arbeidsgeneesheer bepalen. En met zijn attesten kan je naar de ziekenkas gaan om een aanvulling van je loon te krijgen. Als het om volledige werkverwijdering gaat krijg je vaak 70-78% van je loon iedere maand

vorig jaar

Ik ben op 6 maand thuisgezet door arbeidsgeneesheer (Wzc sector). Onmiddellijk papieren voor mutualiteit verkregen van werkgever, deze ingediend en normaal krijg ik nu van de mutualiteit een percentage loon.

vorig jaar

Reactie op Kimberly_1993

Ik ben op 6 maand thuisgezet door arbeidsgeneesheer (Wzc sector). Onmiddel ...
Ooh amai, super goed

vorig jaar

Ik ga maandag in werkverwijdering en nog niks van papieren ontvangen van de cm, ik heb de attesten ingediend en ze zeiden me dat ik de formulieren via mail zou krijgen. Nog iemand bij de cm waarbij dit lang duurde?

vorig jaar

Reactie op Anoniempje123_

Ik ga maandag in werkverwijdering en nog niks van papieren ontvangen van d ...
Je moet eens kijken in de cm app, daar staat normaal een inlichtingen fiche die je nog extra moet invullen. De werkgever krijgt er normaal ook eentje had ik ergens willen lezen, ben ik wel niet zeker van. Ik had de aanvraag ruim op voorhand ingediend, maar ook eens gebeld met dat ik niets kreeg van hun. Toen heb ik dit dag nadien ontvangen, waarschijnlijk communicatie gekruist. Zij hebben dat enkele dagen voor aanvang opgestuurd. Heb nu nog niets gekregen maar ze betalen in 2x uit en normaal zou ik vanaf 3 oktober iets krijgen voor de halve maand september.

vorig jaar

Reactie op Kimberly_1993

Je moet eens kijken in de cm app, daar staat normaal een inlichtingen fiche ...
Bedankt voor de info, in de app kan ik enkel inlichtingenblad arbeidsongeschiktheid vinden maar het is werkverwijdering van mij dus dat is normaal iets anders dacht ik?

vorig jaar

Bedankt voor de info, in de app kan ik enkel inlichtingenblad arbeidsongesc ...
Het inlichtingenblad is wat ik moest invullen. Daar kan je dan werkverwijdering owv zwangerschap op aanduiden. Uiteindelijk zijn we momenteel ook "arbeidsongeschikt" voor hun denk ik dan 😅

vorig jaar

Reactie op Kimberly_1993

Het inlichtingenblad is wat ik moest invullen. Daar kan je dan werkverwijde ...
Nu heb ik het gevonden, ik had hier geen uitleg over gekregen 😱 heb het ingevuld en ingediend 🙈🙈

vorig jaar

Nu heb ik het gevonden, ik had hier geen uitleg over gekregen 😱 heb het in ...
Heb ook zelf moeten bellen. Uitleg dat geven ze niet ,🤣

vorig jaar

Gewaarborgd loon is wanneer je op ziekte gaat, dan val je na 1 maand op 60% mutualiteit, indien werkverwijdering is dat ook mutualiteit maar onder iets anders en heb je 78% van je brutoloon.. dus gewaarborgd inkomen is wanneer je vroeger dan je werkverwijdering op ziekte word gezet

vorig jaar

Ik ga maandag in werkverwijdering en nog niks van papieren ontvangen van d ...
Duurde bij mij meer dan 4 weken tegen dat het eindelijk in orde was…

vorig jaar

Reactie op liselotc

Duurde bij mij meer dan 4 weken tegen dat het eindelijk in orde was…
Ik ben al van augustus bezig en tzou nu in orde zijn... khoop dus deze week de betaling te zien want ben in ziekte , werkverwijdering zou pas 1 november starten