28 Reacties
vorig jaar
Ik heb eentje op 't werk van men vriend.
Echter ook eens nagevraagd bij mijn ziekenfonds (cm). 3 maand wachttijd dus mijn bevalling (december uitgerekend) ging sowieso niet terugbetaald worden. Ik kon nog aansluiten (vanaf 1 oktober) en moest de baby wel komen na januari dan wordt het wel terugbetaald.
Ik heb dit nu niet gedaan vanwege ik reeds bij men vriend ook eentje heb en het dezelfde condities zijn.
Ik zou het eens navragen
vorig jaar
Reactie op Amishka
Hmm en zijn jullie dan samenwonend ?
Dat zijn we wel idd.
Misschien eens navragen of het dan ook telt in jouw situatie.
vorig jaar
Reactie op Amishka
Wij zijn niet getrouwd en niet samenwonend , geldt het dan ook?
Oei denk het niet, denk dat jullie ervoor minstens moeten samenwonen. Maar hij kan het eens aanvragen bij zen werk of verzekering om zeker te zijn.
Anders zeker NU inschrijven hospitalisatieverzekering, bij sommige is de wachttijd 3maanden, dus misschien nog haalbaar.
Maar zeker vandaag inschrijven en alles in orde brengen (bellen gaat sneller)
vorig jaar
Reactie op Lolaa1996
Oei denk het niet, denk dat jullie ervoor minstens moeten samenwonen. Maar ...
Had hun vandaag in de ochtend gebeld , zegt die meneer dat ik er net te laat voor ben. Als ik mij nu inschrijf dan telt het pas vanaf november . En ik ben uitgerekend in januari
Dus vanaf november dec januariā¦
vorig jaar
Reactie op Amishka
Had hun vandaag in de ochtend gebeld , zegt die meneer dat ik er net te laa ...
Voor wanneer ben je? Eind januari?
Als je geluk hebt komt de baby iets later (begin februari)
Allesins zeker inschrijven
Anders je adres tijdelijk bij je vriend zetten en zorgen dat je via zijn verzekering kan.
Ik zie niet echt een andere optie š
vorig jaar
Reactie op Kimberly_1993
Ik heb eentje op 't werk van men vriend.
Echter ook eens nagevraagd bij mi ...
Das raar dat nu 3 maand is. Mijn vorige bevalling werd niet terugbetaald ondanks dat ik 8maand voor de bevalling aangesloten was.. ik was toen net toegekomen in Belgie dus kon me niet echt vroeger inschrijvenš¤·š¼āāļø voor zwangerschap en bevalling is altijd langer wachten
vorig jaar
Reactie op Amishka
Had hun vandaag in de ochtend gebeld , zegt die meneer dat ik er net te laa ...
Ik heb een verzekering voor een 2 persoonskamer. Ik kon ook niet meer veranderen van formule. Als je eenmaal zwanger bent kan je geen hospitalisatieverzekering aanvragen of veranderen van formule! Enkel als je nog niet zwanger bent. En bij je vriend aansluiten of de kosten op zijn verzekering zetten gaat ook niet, hebben dit ook nagevraagd jammergenoeg
vorig jaar
Reactie op Lolaa1996
Als je geluk hebt komt de baby iets lat ...
Je kan je bevallingskosten niet op de verzekering van je vriend plaatsen. Hebben wij ook gevraagd en wij zijn wel samenwonend...
vorig jaar
Reactie op Lolaa1996
Als je geluk hebt komt de baby iets lat ...
Ik ben uitgerekend voor 11 januariā¦
Kzal me dan zoals je zegt idd gwn voor de zekerheid inschrijven. Alst ni voor nu is dan voor de volgende keer dan maar ⦠hoeveel zou het kosten zonder verzekering š
vorig jaar
Reactie op Toni:)
Das raar dat nu 3 maand is. Mijn vorige bevalling werd niet terugbetaald on ...
Had gebeld naar cm, zeiden me dat van 3 maand wachttijd. En heb dan ook effectief gezegd dat ik vermoed dat ze de baby wrs wel geen 2-3 weken laten langer zitten (zwangerschapsdiabetes) geen ideeš¤·š¼āāļø.
Gaf ook aan wrs niet en dat het dan voor bevalling niet veel zin had, maar wel eventueel latere aansluiting voor de kindjes etc..
Ben wel al sinds geboorte bij hun voor men ziekenfonds, misschien daar iets mee te maken of regelgeving is veranderd bij hun
vorig jaar
Reactie op Anoniempje123_
Je kan je bevallingskosten niet op de verzekering van je vriend plaatsen. H ...
Denk dat het afhangt van verzekering van de werkgever dan. Voor ons is er geen enkel probleem, gezien het om een hospitalisatie gaat zijn die kosten gedekt. Al verscheidene keren info gevraagd omtrent zwangerschap en bevalling daarmee.
vorig jaar
Reactie op Amishka
Ik ben uitgerekend voor 11 januariā¦
Kzal me dan zoals je zegt idd gwn voor ...
Vraag ook inderdaad zoals anoniempje zegt over of er geen langere wachttijd is voor zwangere (zou best kunnen)
Ik zou zeker 2persoonskamer nemen!
Ik heb eens 2dagen in het ziekenhuis gelegen zonder hospitalitatieverzekering (2persoonskamer) was het met eten en medicatie voor mij 40euro en ziekenfonds legde rond de 2000euro bij.
Was wel voor totaal iets anders.
Vraag het zeker eens na wat de mutualiteit meebetaald als je de hospitalisatieverzekering niet hebt, ik denk dat het normaal zou moeten meevallen
vorig jaar
Probeer eens te horen bij de liberale mutualiteit, die belden me zelf op om zogezegd reclame te maken en me bij hun te laten inschrijven in begin van mijn zwangerschap en die zeiden me dat ze de enige mutualiteit waren zonder wachttijd dacht ik⦠voor de zekerheid zou ik ook offerte vragen aan het ziekenhuis en mss dat je verhoogde tegemoetkoming in je voordeel gaat zijn ivm de rekening ā¤ļø