Dag mamatjes allemaal. 馃挄
Nog een aantal weken en dan is het eindelijk zover.. de bevalling!
Maar.. ik heb geen hospitalisatieverzekering.
Vandaag ben ik langsgeweest om te informeren.. de mevrouw die haar met die verzekeringen bezighoudt was er niet.
maar als ik een hospitalisatieverzekering zou willen, duurt dit een 3 maand tegen dat dit inorde is..
Dus de bevallingskosten zal volledig zelf te betalen zijn denk ik als ik deze verzekering nog niet heb?
Nog meerderen die hier hetzelfde voorhebben?
Of iemand die weet wat de kosten zoal zijn als je niet verzekerd bent?
Sorry voor de lange tekst. 馃檲
Alvast bedankt. 馃挄
Je kan in het ziekenhuis een simulatie laten maken.
Deze is van Imelda bijvoorbeeld, als je wel aangesloten bent bij de mutualiteit maar zonder hospitalisatieverzekering.
Dus zal ongeveer zoiets zijn.
Een groot verschil tussen de tweepersoonskamer en eenpersoonskamer allesins.
Het enige wat ik weet, is dat je zo goed als overal een wachttijd hebt van 3 maand. AG insurance heeft die niet, daar ben je onmiddellijk 'safe'. Maar weet niet hoeveel hun premie bedraagt tov andere plaatsen zoals bvb CM of AXA. Ook naar de toekomst toe, zou ik zeker aanraden om een hospitalisatieverzekering af te sluiten!
Het was bij de mutualiteit dat ik het gaan vragen ben vandaag, ze zeiden ee ...
En normaal mag je zelf niet zwanger zijn bij het afsluiten van een hospitalisatieverzekering, dan werd mij gezegd toen ik wou veranderen van de dekking naar een eenpersoonskamer. Want nu dekt hij enkel de tweepersoonskamer bij mij en ik kwam niet in aanmerking omdat ik toen al zwanger was
Op de website van mijn mutualiteit kan je een ziekenhuisvergelijker vinden. Daar kan je de kosten van verschillende materniteiten vergelijken (met de verschillende kamerkeuzes).
Zit daar echt zoveel verschil op van zh tot zh dan? 馃槼
Ja toch wel.
In het ziekenhuis waar ik vorige keer ben bevallen liggen de ereloonsupplementen gemiddeld rond de 150%.
Waar ik nu ga bevallen 223%. Ik schrok er toch een beetje van.