16 Reacties

14 dagen geleden

Bij ons mogen er max 2 personen langskomen gedurende 2 uurtjes in de avond.

14 dagen geleden

Wij gaan het aan niemand zeggen wanneer ik moet bevallen. Met z'n tweetjes naar het ziekenhuis, bevallen en pas nadien (als wij bekomen zijn), laten we het aan de grootouders en broers weten. Ik heb ook al laten weten dat wij bepalen wanneer er bezoek langskomt, dus ongevraagd moeten zij niet langskomen. Duidelijk op voorhand communiceren!

14 dagen geleden

Hey, Ik heb dit ook al besproken met mijn vriend en ik zou het toch ook niet willen. Omdat de meeste mensen dan heel druk gaan doen en ik en mijn vriend even zouden willen bekomen. De dag nadien vinden we dit wel oke maar dag van de bevalling zelf liefst niet. En dit geven we ook aan bij de verpleging zodat mensen niet onverwachts kunnen langskomen. Maar ieder zijn voorkeur natuurlijk

14 dagen geleden

Reactie op Moederke2025

Bij ons mogen er max 2 personen langskomen gedurende 2 uurtjes in de avond. ...
Dit zijn trouwens de regels van ons ziekenhuis. Wij bellen ook pas als we zelf herkomen zijn naar ouders en grootouders.

14 dagen geleden

Reactie op catherine15

Wij gaan het aan niemand zeggen wanneer ik moet bevallen. Met z'n tweetjes ...
Heerlijk dit! Zou ik ook willen maar heb een kleine van bijna 2j als ik beval, waar moet ik haar dan achterlaten zonder dat iemand weet wanneer ik ga bevallen.? Mijn schoonmoeder is nogal een opdringerige tijdens mijn eerste bevalling en was continu aan het bellen naar mij en mijn man en bij thuisbezoek overal veel bemoeien. Ik wil dit echt niet meer meemaken, was er echt niet goed van..

14 dagen geleden

Reactie op X.Ano

Heerlijk dit! Zou ik ook willen maar heb een kleine van bijna 2j als ik bev ...
Gsm's op vliegtuigmodus zodat je nog foto's kan nemen, maar niet bereikbaar bent?

14 dagen geleden

De enigste personen die ik op bezoek wil zijn mijn ouders, tegen de rest zeg ik dat ze later thuis wel eens mogen komen. En sowieso eerst vragen wanneer het past. Zomaar zonder verwittigen langskomen vind ik echt onbeleefd 🙊

14 dagen geleden

Ik ga dit ook nu op voorhand mee delen dat er in het ziekenhuis niemand komt enkel mijn man met de 2 andere kinderen , schoonouders en waarschijnlijk mijn pleegouders voor de rest niemand anders en al zeker niet als ze hun ziek voelen

14 dagen geleden

Hier komen de broers de dag van bevalling langs en onze ouders. Het hangt er ook allemaal vanaf wanneer je bevalt en hoe je bevalt in de situatie dat je moet bekomen, mijn eerst bevalling is spoedkeizersnede geworden, de eerste uren nadien is een soort “waas” ik was niet in staat om bezoek te krijgen. Bij de 2de ben ik laat in de avond/nacht bevallen, die ging supervlot die bevalling. Dan ben je tegen de dag nadien wel klaar voor bezoek. Beval je in de namiddag/vroege avond dan is dat heel anders om te bekomen. Ik zou iedereen op voorhand op de hoogte brengen hoe jullie het zien, en dat jullie laten weten wanneer jullie er klaar voor zijn. Communicatie is enorm belangrijk naar andere toe en duidelijk jullie grens aangeven. Wij laten enkel mijn ouders weten dat ik moet bevallen ivm de kinderen. Als er geen kinderen waren, was niemand op de hoogte dat ik binnen ging. Maar op voorhand dit beslissen is moeilijk, want elke situatie en persoon is anders.

14 dagen geleden

Ik heb dit dus ook op mijn geboorteplan gezet en besproken met de gyneacoloog.. zij gaf me de tip om te zwijgen tegen iedereen (tenzij enkel de oppas van m'n 2 andere kindjes natuurlijk) dat de bevalling is begonnen.. en ook niets communiceren als ik effectief ben bevallen. Ik ga mijn man aan zijn oren trekken als hij het wel doet dan ga ik zelfs boos zijn want ik wil dus ook werkelijk geen bezoek. Heb het 2x gehad dat ik nog maar was bevallen en heel de kamer zat vol... sorry maar ik persoonlijk wil dit niet meer. Jammer genoeg kunnen ze tegen onverwachts bezoek niets doen :( want het is een open afdeling bij ons blijkbaar. Wat ze wel hebben zijn kaartjes voor aan de deur te hangen met "geen bezoek aub" ... dus ik ga de tips volgen en hopelijk werkt het. Ik zou het graag online communiceren maar dan denk ik dat het niet gaat werken want niet altijd iedereen kijkt daar naar natuurlijk. Met de geboortekaartjes wacht ik ook tot als ik thuis ben deze keer..

13 dagen geleden

Wij zullen het ook aan niemand vertellen als ik ga bevallen. De eerste dag wil ik absoluut geen bezoek. Je hebt denk ik echt wel de tijd om effe op adem te komen, en ook mentaal zou ik niet direct mensen willen zien, eerst alles laten bezinken met mijn partner en het magische moment met ons baby'tje delen. De dag nadien mogen enkel de ouders/broers/zussen op bezoek en dit heel kort. De 3de dag mogen de close familieleden op bezoek. Vrienden gaan we niet uitnodigen in het ziekenhuis. Thuisbezoek willen we ook pas na 3 maand. Dat gaan we duidelijk communiceren zodat we geen ongewenst bezoek hebben. Je moet sterk staan in je schoenen en duidelijk je grenzen tonen. Ook moet iedereen een mondmasker dragen en handen ontsmetten bij het binnenkomen (januari baby, wil geen zieke baby).

13 dagen geleden

Ik heb momenteel gezegd dat ik enkel de grootouders en meters op bezoek wil, maar niet de dag van de bevalling. En dan zie ik wel wat ik zelf aankan als ik meer bezoek wil in het ziekenhuis of niet.

13 dagen geleden

De mensen die je laat weten dat je bevallen bent daar zet je gewoon bij dat je pas bezoek wenst als je thuis bent.

13 dagen geleden

Ik laat in het ziekenhuis enkel de ouders en meters op bezoek komen de dagen na de bevalling, en uiteraard mijn zoontje. Dat is al druk genoeg

13 dagen geleden

Reactie op myybabywishh

Wij zullen het ook aan niemand vertellen als ik ga bevallen. De eerste dag ...
Yess, wij hebben ook beslist om pas na 3 maanden de vrienden uit te nodigen.. een soort van 'sip & seen te organiseren 😊