20 Reacties
één dag geleden
Heyhey! Wij hebben een vroedvrouw via i-mens en stelden ook de kraamhulp voor. Zij komen normaal 1x week, maar mogen niet enkel huishoudhulp doen, daar vraag je best gewoon een huishoudhulp voor.
Zij gaan vb voor je baby zorgen zodat jij eens een badje kan nemen, kunnen boodschappen doen, eten koken, beetje strijk, maar echt poetsen niet echt (of het is eens stofzuigen ofz)
één dag geleden
Ik heb hun ook gevraagd en ze doen per blokken van 4uur waarvan maar 2uur mag gebruikt worden voor huishoudeliike taken (zijn ze streng op).
Derest moet hulp zijn met baby, je krijgt een lijstje met wat ze mogen doen en wat niet.
Ik weet eerlijk gezegd zelf niet wat ik ze 4uur kan laten doen 😅 maar ik ga het toch proberen.
één dag geleden
Reactie op Lolaa1996
Ik heb hun ook gevraagd en ze doen per blokken van 4uur waarvan maar 2uur m ...
Wij hebben kraamhulp via Familiehulp, maar ik ga bovenop de huishoudelijke taken wat recepten klaarleggen om de voorraad in de diepvries aan te vullen: spaghettisaus, soep, bananenbrood, ontbijtopties ... Ook wanneer er kraambezoek komt, ga ik vragen om een cake of zo te bakken.
één dag geleden
Reactie op Justine96
Heyhey! Wij hebben een vroedvrouw via i-mens en stelden ook de kraamhulp vo ...
Ik heb al een vroedvrouw, en hulp met baby lijkt me wel beperkt 😅 Buiten pamper verversen gaan ze niet veel kunnen helpen aangezien ik borstvoeding geef..
één dag geleden
Reactie op Lolaa1996
Ik heb hun ook gevraagd en ze doen per blokken van 4uur waarvan maar 2uur m ...
Ja awel 4u is echt te lang.. zeker als ze maar 2u huishouden mogen doen 🥲 Zou dit ook zo zijn bij helan of andere?
één dag geleden
Reactie op Justine96
Yes inderdaad, daarmee zijn wij ook niet ingestapt op de kraamhulp. Wij heb ...
Hmm maar zou dat ook terugbetaald worden via hospitalisatieverzekering? Ik zou dat eens moeten checken..
één dag geleden
Reactie op myybabywishh
Ja awel 4u is echt te lang.. zeker als ze maar 2u huishouden mogen doen 🥲 ...
Ja is inderdaad lang 😅 maar je kan hun bij je baby laten als je wilt douchen ofzo, ik weet nog niet of ik die vertrouwen ervoor ga hebben, maar zie ik dan wel.
Ook kunnen ze helpen met badje , tips voor borstvoeding, koken ...
Bij helan weet ik niet, maar op hun sites kan je veel info vinden van al de verschillende kraamhulpen.
één dag geleden
Reactie op myybabywishh
Hmm maar zou dat ook terugbetaald worden via hospitalisatieverzekering? Ik ...
Huishoudhulp wordt niet terugbetaald. Maar ik heb liever een goede huishoudhulp die we vertrouwen en een grote hulp is, dan iemand van kraamzorg waar ik niets aan wil uit handen geven :)
één dag geleden
Reactie op femke1990
Hier komen ze van Familiehulp voor de 3e keer. Helpen met de was, strijk, e ...
En werken ze ook enkel in blokken van 4u?
één dag geleden
Reactie op Justine96
Huishoudhulp wordt niet terugbetaald. Maar ik heb liever een goede huishoud ...
Mag ik vragen via wat je een huishoudhulp hebt, via familiehulp? Hier een babytje van nu 4 maand, en zoveel huishoudelijke dingen (kuisen etc) die soms niet kan gedaan worden door ons, dus lijkt wel een meerwaarde! Wij hadden 1 maand kraamhulpaar vond dit voor ons persoonlijk geen meerwaarde aangezien ze niet kuisen etc..
één dag geleden
Reactie op Hallo678
Mag ik vragen via wat je een huishoudhulp hebt, via familiehulp? Hier een b ...
Ik heb een hele goede via agilitas in Brugge! :) super content van (wel eerst een paar andere ervaringen gehad, maar ze zijn heel behulpzaam ik het meezoeken naar iemand nieuws)
één dag geleden
Ik ben zelf werkende bij imens en heb ook kraamzorg aangevraagd bij hen. Normaal werken ze in blokken van 4u maar je kan altijd eens vragen voor blokken van 2u als je dat liever hebt. Let op daar zit ook verplaatsings tijden bij tussen hun verschillende cliënten, en ze mogen maar de helft van de tijd besteden aan huishoudelijke taken. Voor de andere helft zijn ze er om de mama en papa te helpen en te ontlasten. Even op de baby letten terwijl u een dutje doet/een douche neemt. Boodschappen gaan doen, baby massage geven, een bad geven, eventueel samen een wandeling maken, er zijn heel veel mogelijkheden buiten de huishoudelijke taken
één dag geleden
Wij hebben kraamzorg via Ferm. Je mag hen vanalles vragen qua lichte huishoudelijk taken. Bij hen is er geen verplichting dat ze ook helpen met de baby.
Wij zijn bij Helan aangesloten en krijgen €5 van de €10 euro die we per uur betalen terug. En via de hospitalisatieverzerking (AXA) van mijn werk, krijgen we ook nog een deel terugbetaald.
één dag geleden
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap hulp gehad via i-mens maar ik ga dit niet opnieuw doen. Ze wouden enkel blokken van 4u doen en maar beperkt huishoudelijke taken. Buiten eens even op de baby letten terwijl ik ging douchen of een kort dutje deed, wist ik echt niet meer wat ik hen moest vragen... ik heb de hulp dan ook al snel stopgezet.
één dag geleden
Reactie op myybabywishh
En werken ze ook enkel in blokken van 4u?
Nee 2-3 of 4 uur, en dit 1 x of meerdere keren per week. Ik mag het zelf met mijn kraamhulp afspreken wat het fijnste is. Ik heb al 2 kindjes , dit is het 3e. Dus ze gaat waarschijnlijk vooral mee de was doen en koken.