28 Reacties
2 dagen geleden
Reactie op prisjj
Ik heb een afspraak geboekt met cm voor meer informatie, ook voor aansluiti ...
Was ik ook aant denken maar mijn ziekenhuis vraagt 150% ereloonsuplement. Dus het hospitaalplan denkt volgens mij dan alles. De 200% van de plus is dan onnuttig denk ik. 😊 mss ook eens kijken welke percentages je ziekenhuis hanteert.
één dag geleden
Voor zover ik het begrijp inderdaad 150% ereloonsupplementen terugbetaald. Ik ben overigens echt niet tevreden van hun service... zo moeilijk om te weten hoeveel je nu ongeveer aan eigen kosten gaat moeten inbrengen. Je probeert dan een beetje op je uitgaven te letten, maar ze kunnen zelfs geen ruwe schatting maken van wat je zult moeten betalen.
één dag geleden
Reactie op ev-25
Voor zover ik het begrijp inderdaad 150% ereloonsupplementen terugbetaald. ...
Ik heb de voorwaarden van de verzekering nog eens gedownload en gelezen en mij was het wel duidelijk. Als je dan nog eens navraagt bij je ziekenhuis welke tarieven zij aanrekenen dan kan je wel een inschatting maken. Denk dat het voor de verzekering moeilijk inschatten is aangezien elk ziekenhuis andere tarieven hanteert en er zijn zoveel verschillende kostenposten.
één dag geleden
Hospitaalplan die vanaf 1 januari word aangepast dekt de meeste kosten voor een eenpersoonskamer bij de meeste ziekenhuizen in mijn buurt zijn de ereloonsuplementen ongv 150% en dit is wat er nu gedekt word
Hospitaalplan + is voor niemand van ons van toepassing bij de moment van ons bevalling omdat de wachttijd zowiso 3 maand is, dit is een nieuwe verzekering dus bij aansluiten vanaf 1 januari dekt dit alle kosten tot 200% vanaf 1 april (andere voordelen zijn een langere termijn van terugbetalingen voor en na een operatie) die zijn ook al verlengd tot 2 maand voor en 4 maand na bij onze huidige verzekering met ingang vanaf 1 januari
Dus iedereen die voor 1 januari bevalt blijft met 100% ereloonsuplementen en 1 maand voor 3 maand na operatie extra kosten
Iedereen die na 1 januari bevalt is 150% 2 maand voor 4 maand na extra kosten
Bijkomende verzekering is handig voor andere toekomstige opnames tot 200% en 2 maand voor 6 maand na extra kosten
Kostprijs van hospitaalplan+ is ongv 10 euro duurder per maand dan wat we nu hebben ik heb deze genomen vooral voor de toekomst van de kleine want ze is onder mij verzekerd als ze geboren is en krijgt 2j lang gratis mijn verzekering
één dag geleden
Als je enkel je mutualiteit hebt bij de CM kan je dan zonder wachttijd ook je aansluiten op de hospitalisatieverzekering? Ik zit nl. Bij die van mijn werk (AG insurance) maar mss wel interessant om bij die van de CM ook aan te sluiten als dat nog mogelijk zou zijn.
één dag geleden
Reactie op 1995vantje
Als je enkel je mutualiteit hebt bij de CM kan je dan zonder wachttijd ook ...
Elke aansluiting is met wachttijd en die bedraagt dus 3 maand, voor de bevalling is dit te laat voor andere opnames kan dit wel goed zijn, als je nu nog wil veranderen zou ik de polissen vergelijken en echt informeren of het voor u een meerwaarde is (voor de toekomst)
één dag geleden
Reactie op dellie
Ik heb dit ook en volgens mijn vriendin die vroedvrouw is krijgen we dit te ...
De dekking voor 1 januari is niet voldoende voor 100% alles terug betaald te krijgen bij een eenpersoonskamer (afhankelijk van welk ziekenhuis) mijn ziekenhuis en gyneacoloog is niet geconventioneerd dus veel duurder dan een stedelijk ziekenhuis
Nu na 1 januari is de kans veel groter dat een eenpersoonskamer volledig word gedekt
Prijs hangt ook enorm af van epiderale, zonder of keizersnede, bevallen in weekenden of snachts dus niet zo zwart wit om met zekerheid te zeggen dat je alles terug krijgt