9 Reacties
10 maanden geleden
Hoe oud is je baby?
Ik voelde de eerste week ook hetzelfde zoals jou! Is heel normaal om zo te voelen.
Ik had ook wonden op mijn tepels die bloedden en borstvoeding geven deed zoveel pijn. Ik voelde ook dat het mentaal heel zwaar was voor me. Ik heb blijven doorzetten omdat ik wist dat het beter zou worden.
Ik smeerde een druppel moedermelk op mijn tepels en liet dit drogen aan de lucht,
ook deed ik een washandje met warm water erop en erna een koude kompres van multi mama (die hebben mij echt gered, werkt zo goed)
Na een dag of 2-3 waren de wondjes weg en toen mijn zoontje rond de 10 dagen was deed het voeden opeens veel minder pijn.
Na 2 weken voelde ik zo goed als geen pijn meer!
Het is heel zwaar maar het wordt beter, niet opgeven mama je kunt het!đ
10 maanden geleden
Heb je de zalfjes van lansinoh geprobeerd? En is jouw babytje juist aan het aanhappen? Bij me was dit verkeerd de eerste dag en had veel pijn maar de vroedvrouwen (het was wel trouwens een manđ) hebben me de eerste dag al de juiste manier getoont en wat een verschil!! Nu voel ik wanneer ze juist of verkeerd ligt en kan ik snel aanpassen, heb dus nooit meer pijn gehad.
10 maanden geleden
Ik had exact hetzelfde! Heel veel pijn, kloven en bloedende tepels. Ik wou ook stoppen, maar ben zo blij dat ik heb doorgezet. Nu gaat het vanzelf!
Dit heeft mij enorm geholpen:
- Warmte 10 min voor voeding
- Lansinoh zalf voor en na voeding
- Tepelhoedjes
- MultiMam compressen na voeding (vanuit de koelkast)
Na 2/3 dagen waren de kloven genezen!
Vroedvrouwen gaven ook aan zo veel mogelijk in naakt bovenlichaam te lopen, en er dus zo veel mogelijk lucht aan te laten.
Veel succes!
10 maanden geleden
Reactie op brinosh
Hoe oud is je baby?
Ik voelde de eerste week ook hetzelfde zoals jou! Is he ...
Ze is nu 9 dagen oud. Ik moet op aanraden van mijn vroedvrouw ook mijn tepels laten drogen aan de lucht en nu voorlopig verder doen met de tepelhoedjes. Als ik buitenshuis ga Lansinoh zalf smeren en een borstcompres plaatsen zodat mijn wondes niet blijven plakken. Betreft het âgevangenâ gevoel, mag ik ook beginnen met sporadisch af te kolven. Ik heb terug wat meer moed gekregen. Ik hoop dat alles uiteindelijk beter zal worden. Maar het is me verdikke wat met zo wondes rondlopen die elke keer bij elke voeding opnieuw worden opengehaald đ„
10 maanden geleden
Reactie op 07feb2025
Ze is nu 9 dagen oud. Ik moet op aanraden van mijn vroedvrouw ook mijn tepe ...
Ik snap hoe je je voelt ! Ik had dit de eerste week ook , mijn vel kwam er af, zo pijnlijk ! Hierboven super goede tips die ik ook heb toegepast gecombineerd met het wisselen van houdingen : https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/borstvoeding/de-borstvoedingshoudingen-beeld
Dat heeft ervoor gezorgd dat de baby telkens anders begon aan te happen en niet steeds druk zette op dezelfde wondjes.
Succes het wordt echt beter!!
10 maanden geleden
Reactie op 07feb2025
Ze is nu 9 dagen oud. Ik moet op aanraden van mijn vroedvrouw ook mijn tepe ...
Oooh dat is zo pijnlijk. Heb dat de eerste weekân half ook gehad. Ik heb op aanraden van mijn vroedvrouw tussen de voedingen mijn tepels ingesmeerd met homeoplasmine en jelonet verband op gelegd. Dat hielp wel enorm (beter voor mij dan de mam compressen en de lansinoh creme) en ook sommige voedingen met tepelhoedje en soms zelfs volledig gekolfd en met het flesje gegeven, zodat mijn tepels konden genezen. Maar dat ging echt snel met die creme. Vanaf dat hij 2 weken oud was heb ik alles gewoon kunnen doen met âgewoonâ borstvoeden, dus het betert echt!