9 Reacties

10 maanden geleden

Ik zat daar ook mee in maar vroedvrouw zei dat het normaal is en ook is omdat je goeie melk productie hebt. Hier ook soms na 5 min klaar ik was er ook onzeker van. Maar ze komt hier ook goed bij dus zeker geen probleem.

10 maanden geleden

Ja, herkenbaar bij mijn zoontje. Geef je borstvoeding? Dan is het normaal, de melk is de ene keer wateriger dan de andere keer. De baby zal soms dus sneller vol zijn en minder lang drinken. Tegelijkertijd past onze melk aan, precies aan wat de kleine nodig heeft. We zijn aan het begin op elkaar aan het afstemmen. De eerste dagen dronk mijn zoontje ook veeel langer, waarschijnlijk omdat mijn productie op gang moest komen. Zolang je 6 pipi luiers per dag hebt en je baby goed groeit, gaat het allemaal zoals het hoort. Dat zijn de 2 indicatoren. De lengte van voeden geeft niet genoeg informatie over al dan niet genoeg melk.

10 maanden geleden

Oh dank jullie wel, dit is zeker een geruststelling! Ik geef idd borstvoeding en heb goede melkproductie (mijn borsten beginnen te lekken na 1 á 2 uur🙈) en ze verslikt zich een beetje soms omdat de melk wat “te hard” uitstroomt .. Ze is nu 9 dagen oud 😊 Mijn eerste kindje (wel 8jaar geleden) dronk zeker 20min daarom dat ik nu zo onzeker ben☺️ zal het proberen loslaten.. morgen afspraak kinderarts dus ben benieuwd hoeveel ze bijgekomen is..

10 maanden geleden

Ik heb/had net hetzelfde voor. Maar hier stagneerde haar gewichtje wel. Ze dronk steeds 'luier', 1 borst per keer, moest haar telkens zelf wakker maken... Daarnaast geef ik ook voeding met tepelhoedjes, n.a.v. pijnlijke kloven die anders niet zouden zijn genezen. De vroedvrouw heeft mij sinds enkele dagen gezegd na te kolven en flesje bij te geven. Het is zeker uitdagend, maar ik geef nog steeds voeding en heb de indruk dat ze wat energieker kan drinken en zwaardere pipi pampers. Ook ga ik langs de osteopaat, om de spanning te verhelpen (tongriempje te checken e.d.). Ups en downs...

10 maanden geleden

Reactie op Mona0202

Ik heb/had net hetzelfde voor. Maar hier stagneerde haar gewichtje wel. Ze ...
En waarom moet je nu kolven als de baby goed bijkomt? 🙂 bij me komt de vroedvrouw pas woensdag terug 😩

10 maanden geleden

Hier hetzelfde! Zolang ze goed bijkomt en de groeicurve ongeveer volgt en er genoeg plasluiers zijn, hoef je je totaal geen zorgen te maken 🥰

10 maanden geleden

Reactie op Toni:)

En waarom moet je nu kolven als de baby goed bijkomt? 🙂 bij me komt de vro ...
Het is nog maar een dingetje vanaf het weegmoment vier dagen geleden bij de pediatwe. We moesten haar stimuleren om te drinken, maar dat lukte aan geen kanten. Vroedvrouzlw zegt dat ze misschien te weinig energie had om te drinken aan de borst. Een flesje is makkelijker drinken. Tepel speen verwarring kan, maar gewicht bijkomen is nu belangrijker, dus nu de combo. Plus mijn productie zou achteruit gaan als ze gewoon niet genoeg drinkt aan de borst. Het is in elke situatie zoeken, merk ik. Heb ook al tepelkloven gehad, daar dan weer tips voor gekregen... Er is niet altijd een pasklaar antwoord. Dat maakt mij wel onzelfzeker. Ik heb zelf veel bevestiging nodig. Ik de vroedvrouw al eens eerder laten komen. Heel veel succes! Ik wil je alvast niet ongerust maken, want elke situatie is uniek.

10 maanden geleden

Reactie op Mona0202

Het is nog maar een dingetje vanaf het weegmoment vier dagen geleden bij de ...
Oh ik had verkeerd gelezen ivm gewicht 🙈 dat was bij mijn eerste kindje ook zo en moest ik ook kolven vrij vroeg .. het is toen wel in orde gekomen en kon ik tot 4maand borstvoeding geven (gestopt omwille van werk). Morgen moeten we bij de pediater dus we zien wel👍🏻🤞🏻 Succes voor jou ook❤️

10 maanden geleden

Update: baby is nu 2 weken en al bijna 500 gram boven geboortegewicht dus voor alle mama’s die ook onzeker zijn: 5min kunnen zeker genoeg zijn als de baby efficient of vaak drinkt .. 😊👍🏻