17 Reacties

één maand geleden

Ik heb mijn resultaten vrijdag gekregen en moet nu ijzer bijnemen.. bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Ik heb vaak last van flauwtes en snel moe maar of dit allemaal daardoor komt.. geen idee🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Wat waren u waardes van bloedarmoede weet jij dat ? Mijn ijzer was 15 maan bloedarmoede te laag

één maand geleden

Reactie op kellywes

Wat waren u waardes van bloedarmoede weet jij dat ? Mijn ijzer was 15 maan ...
Ijzer 9,hematocriet 34 en hemoglobine 11 😌

één maand geleden

Ik heb ijzerpillen gekregen en dat is stilletjes gebeterd. Ook draag ik steunkousen tegen de draaierigheid, dat helpt goed bij mij. Wel laten opmeten bij een apotheker en dan zitten deze vrij comfortabel.

één maand geleden

Reactie op Toni:)

Ijzer 9,hematocriet 34 en hemoglobine 11 😌
Oei dat is ook laag , dit is mijn 4 de zwangerschap maar tot nu toe de moeilijkste 🙂

één maand geleden

Reactie op kellywes

Oei dat is ook laag , dit is mijn 4 de zwangerschap maar tot nu toe de moei ...
Hopelijk betert het wel, hoe ver ben je🙏🏼

één maand geleden

25 weken en 2 dagen

één maand geleden

Ja, hier ook. Op 29w nu, ik neem dagelijks een pil ijzer sinds mijn laatste dr bezoek. Nog geen groot verschil gemerkt, maar hopelijk helpt het wel voor tijdens en na de bevalling want daar zal veel bloedverlies zijn

één maand geleden

Ik heb het ook, ik heb daar al heel lang last van, ook voor de zwangerschap al. Nu nog meer. Het kan inderdaad veel klachten geven, direct moe bij elke inspanning, geen energie en elke actie is zwaar. Juiste dosis ijzerpillen nemen en veel geduld!

één maand geleden

Oké ik hoop dat het snel beter is dan

één maand geleden

Welke ijzertabletten moeten jullie nemen en hoeveel?

één maand geleden

Ik nee deze

één maand geleden

Neem sorry😅

3 dagen geleden

Ervaren jullie een verschil met de ijzeren supplementen? Ik heb na 6 weken inname een bloedafname gehad om te controleren en de ijzer waarde is van 3.5 naar 3.8 gestegen. Een miniem verhoging. Ik neem dagelijks de ferrodyn het is mij dus een raadsel waarom het nauwelijks verbeterd is. Ik voel mij wel minder vermoeid, dus veronderstel ik dat het wel zijn werk doet… Hoe is dit bij jullie ?

3 dagen geleden

Ik voel me ook iets minder vermoeid maar heb geen bloedafname meer gehad voor de gynecoloog moest ik gewoon de ijzer nemen tot de bevaling..

2 dagen geleden

Reactie op Naalu

Ervaren jullie een verschil met de ijzeren supplementen? Ik heb na 6 weken ...
Ik nam 2 ferrodyns en had nog steeds een tekort toen ik destijds bloed ging geven. Eet je iets van melkproducten te kort bij het innemen van de ferrodyns? Want calcium breekt ijzer af. Nadien geen problemen meer mee gehad toen ik dat wist

2 dagen geleden

Reactie op NikkiiDB

Ik nam 2 ferrodyns en had nog steeds een tekort toen ik destijds bloed ging ...
Aaah wel ik neem het bij mijn ontbijt. Vaak is er een latte of stukje kaas. Dat is nou jammer 🤭 Wanneer neem je die in?