8 Reacties

vorig jaar

Ik wil dit ook als je eroer opzoekt vind je al heel veel maar vraag dit ook zeker eens aand je gnyaecoloog en vroedvrouw

vorig jaar

Ik heb hier gisteren een infosessie over gevolgd. Want bij ons in het ziekenhuis mag je enkel een bedevalling als je deze gevolgd hebt. Vroedvrouwen leggen gewoon uit hoe het bad werkt en laten het vollopen. En af en toe komen ze eens voelen of het water wel nog warm genoeg is voor als de baby er is. Veel werk aan het 'opzetten' is er volgens mij niet.

vorig jaar

Het hangt af waar je bevalt en wat de afspraken er rond zijn gemaakt.

vorig jaar

Ik heb bij mijn 3de een badbevalling gedaan en zou dit bij de 4de ook willen. Bij mijn 3de moesten ze het inleiden gezien ikzelf vermagerde en de baby niet aankwam. Dus ik had een weeënstorm van jewelste… Epidurale mag niet gezien je na de bevalling van je kind, je uit het bad moet kunnen stappen om dan de nageboorte te doen op het gewone bevallingsbed. De vroedvrouw maakte mijn bad klaar vanaf 6cm ontsluiting. Eerder mocht ik er niet in omwille van afzwakkende weeën als je er te vroeg ingaat. Je kindje komt er ook qua kleur veel natuurlijker uit dan bvb op het gewone bed. Ik mocht ze nadat het ene schoudertje er uit was zelf nemen… voor mezelf een hele aangename ervaring

vorig jaar

Reactie op ElkeWes

Ik heb bij mijn 3de een badbevalling gedaan en zou dit bij de 4de ook wille ...
Wat had je aan tijdens jou bad bevalling? Of ga je naakt in het bad. En mag je partner ook mee in bad, achter u zitten bijvoorbeeld. Of stond hij achter u bij het badje zelf.

vorig jaar

Hey! Ik ben bij mijn eerste kindje in bad bevallen en zou dit hopelijk opnieuw meemaken nu :-) wat ik je kan zeggen is enkel hoe het bij mij gegaan is, en niet voor iedereen zo. Ik ben veel in en uit bad geweest om andere posities aan te nemen om de weeën op te vangen. Dus wat ik nu zeker ga meenemen en vorige keer niet bijhad, is een badjas die water opneemt en niet plakt als die nat is :-). Ik vond het echt super fijn in bad, heel gemoedelijk. Bij ons was het zo dat je gewoon zelf het bad aanzet, maar zij checken de temperatuur nog wel even. Mijn partner ging niet mee in bad en ik denk eerlijk gezegd dat dat ook iets is dat in een thuissituatie gebeurt en niet in het ziekenhuis. Mijn partner zat gewoon naast me. Ik wou eerlijk gezegd ook dat iedereen me met rust liet haha, niet te veel aanrakingen dus ik had het niet fijn gevonden dat hij mee in bad zou zijn gegaan. Wat ik wel niet wist, is dat kindjes in bad heel rustig ter wereld komen en niet echt de grote overgang van baarmoeder naar buiten meemaken gezien ze in warm water terechtkomen. Hierdoor wenen ze niet meteen, en ik was een beetje geschrokken daarvan. Als het lukt, zou ik het zó aanraden!

vorig jaar

Ik ben ook van plan om in bsd te bevallen, ma gs dsar pas in sls ik 6cm ontsluiting heb. Ervoor onder de douche, bal,... wat ik er nogsteeds niet uit ben geraakt is wat ik ga aandoen..voor buiten de bad heb ik een bevaljurk besteld. Maar in bad weet ik het ni zo goed.. een bh alleen is voor mij "te bloot", een T-shirt is dan weer niet comfortabel zeker voor de skin to skin erna.. wie heeft raad? 🫣

vorig jaar

Reactie op LR❤️

Wat had je aan tijdens jou bad bevalling? Of ga je naakt in het bad. En mag ...
Ik had een soort sportbh aan om zoveel mogelijk huidcontact te hebben na de bevalling, maar ook niet persé naakt te zitten… Mijn man toen zat niet in het bad maar wel achter mij uit het bad. Er werd mij niet gevraagd of hij er bij moest/wilde maar ikzelf vond het ok alleen erin te zitten. Uiteindelijk ging ik toch in een iets meer liggende positie zoals op het gwne bed liggen waardoor ik blij was met alle plaats die ik had. Elk zijn eigen keuze denk ik. Hangt mss ook af van ziekenhuis tot ziekenhuis… Ik kijk alvast uit naar mijn volgende badbevalling, ik vond dit zo een zalige en ook rustgevende bevalling… de baby komt er zo rooskleurig uit ook en was bij mij ook heel rustig… heel aangenaam vond ik het🥰🥰🥰