20 Reacties

12 dagen geleden

Bij mijn nog maar 1x gecheckt en dat was met de 30 weken echo ( België 🇧🇪 )

12 dagen geleden

Neen

12 dagen geleden

Hier ook maar 1x gemeten op 30 weken, ook wel in België

12 dagen geleden

Nee hoor. Mijn gynae doet dit niet als er geen medische noodzaak toe is.

12 dagen geleden

Bij mij (Frankrijk) zijn ze deze beginnen meten op 22 weken omdat de baby erg laag zat. Ik denk dat ze dit enkel doen als er aanwijzingen zijn dat er een verkorting is…

12 dagen geleden

Bij mij heeft ze dit vernoemd dat die nog goed was op 26weken

12 dagen geleden

Bij mij 1x op 28w omdat ik had gezegd dat ik last heb van harde buiken. Maar deze week op 32w controle niet gedaan 🤷‍♀️ denk dat de baby ook nog mooi hoog zit hier.

12 dagen geleden

Bedankt voor jullie reacties! Dat stelt me al wat meer gerust ☺️

12 dagen geleden

Reactie op Lore BAM

Bij mij heeft ze dit vernoemd dat die nog goed was op 26weken
Normaal meten ze dit via inwendige echo

12 dagen geleden

Bij mij was dit wel het geval op 20 weken en ondanks ze dan net op randje van te laag zat is dit daarna elke keer wel bekeken geweest. 🇧🇪

12 dagen geleden

Mijn gynaecoloog bekijkt dit elke keer, ook al is er geen noodzaak (uitwendige echo). Zou misschien kunnen dat de arts dit niet luidop bespreekt als die gewoon goed is?

12 dagen geleden

Ze kunnen dit ook zien via de gewone "buiten" echo op je buik. De 1 gynaecoloog doet het liever zo en de ander zal op safe spelen en langs binnen kijken. Maar ze kijken liever langs binnen omdat ze dan specifieker kunnen nameten en beter kunnen kijken dan via de "buiten" echo.

12 dagen geleden

Via inwendige echo hebben ze dit bij mij gecheckt op 28w (ik was na val op spoedafdeling en materniteit terechtgekomen). Daarna hebben ze dit niet meer gecheckt, ben nu 32w.

12 dagen geleden

Bij mij hebben ze op 28 weken dit nagekeken via de echo. Was nog goed zei ze.

12 dagen geleden

Door een tweelingzwangerschap moet ik elke 2 weken op controle en via de uitwendige echo zegt de gynaecoloog toch elke keer dat de baarmoederhals nog lang genoeg is, sinds week 26 ongeveer. Dus ze kijken er volgens mij wel degelijk naar. Enkel rond de 30 weken was er een inwendige echo om dit na te gaan.

12 dagen geleden

Bij me nagekeken op 20 weken omdat ik veel harde buiken had en dan nog eens gecontroleerd met 25 weken of zo.. wel telkens inwendige echo.

12 dagen geleden

Ik ben maandag bijna 32 weken, ik heb dan een inwendige echo, ik hoorde iets over het checken van een vroeggeboorte.. iemand die weet wat ik kan verwachten?

12 dagen geleden

Bij mij wordt dit elke twee weken gecontroleerd via inwendige echo. Maar ik heb opnieuw een cerclage dus vandaar

10 dagen geleden

Reactie op HeavenlyHarvey

Ik ben maandag bijna 32 weken, ik heb dan een inwendige echo, ik hoorde iet ...
Denk het meten van de baarmoederhals. Ik ben 34 weken dinsdag en heb geen inwendige echo gehad nog. Misschien morgen, heb dan terug controle

10 dagen geleden

Zolang er geen indicaties zijn van eventueel verweekte baarmoederhals vroegtijdig gaan ze dit niet doen. Op een bepaald moment dacht gaan ze dit wel controleren, maar dit is echt pas de laatste weken. Ik zou me geen zorgen maken, bij mij is dit de 3de zwangerschap en geen enkele is vanaf 20 weken extra gecontroleerd, pas vanaf de moment dat ik “klachten” had van voorweeen. Je gynaecoloog controleert dit wel altijd en hoort aan jou verhaal of een extra controle nodig is of niet.