20 Reacties
12 dagen geleden
Reactie op Lore BAM
Bij mij heeft ze dit vernoemd dat die nog goed was op 26weken
Normaal meten ze dit via inwendige echo
12 dagen geleden
Ze kunnen dit ook zien via de gewone "buiten" echo op je buik.
De 1 gynaecoloog doet het liever zo en de ander zal op safe spelen en langs binnen kijken.
Maar ze kijken liever langs binnen omdat ze dan specifieker kunnen nameten en beter kunnen kijken dan via de "buiten" echo.
12 dagen geleden
Door een tweelingzwangerschap moet ik elke 2 weken op controle en via de uitwendige echo zegt de gynaecoloog toch elke keer dat de baarmoederhals nog lang genoeg is, sinds week 26 ongeveer. Dus ze kijken er volgens mij wel degelijk naar.
Enkel rond de 30 weken was er een inwendige echo om dit na te gaan.
12 dagen geleden
Ik ben maandag bijna 32 weken, ik heb dan een inwendige echo, ik hoorde iets over het checken van een vroeggeboorte.. iemand die weet wat ik kan verwachten?
10 dagen geleden
Reactie op HeavenlyHarvey
Ik ben maandag bijna 32 weken, ik heb dan een inwendige echo, ik hoorde iet ...
Denk het meten van de baarmoederhals. Ik ben 34 weken dinsdag en heb geen inwendige echo gehad nog. Misschien morgen, heb dan terug controle
10 dagen geleden
Zolang er geen indicaties zijn van eventueel verweekte baarmoederhals vroegtijdig gaan ze dit niet doen. Op een bepaald moment dacht gaan ze dit wel controleren, maar dit is echt pas de laatste weken. Ik zou me geen zorgen maken, bij mij is dit de 3de zwangerschap en geen enkele is vanaf 20 weken extra gecontroleerd, pas vanaf de moment dat ik “klachten” had van voorweeen. Je gynaecoloog controleert dit wel altijd en hoort aan jou verhaal of een extra controle nodig is of niet.