6 Reacties
vorig jaar
Op voorhand een lijstje maken om minder impuls aankopen te doen kan enorm helpen 😊 je vind bijvoorbeeld al een baby uitzetlijst via deze app. Daar staat goed in omschreven wat je nodig hebt, maar da's voor iedereen persoonlijk anders.
Ook goed kijken naar de ruimte die je thuis hebt voor je grote aankopen doet.
Ik vergelijk ook alle productjes met elkaar alvorens de aankoop op basis van prijs en recensies.
vorig jaar
Hier ook first time mama. Werk in de kinderopvang waardoor ik kies voor het merk mustela. Ben heel tevreden hierover en zitten weinig extra's of parfum in waardoor het fijn is om te gebruiken. Alsook voor vochtige doekjes kies ik op waterbasis omdat ik merk dat vele toch gevoelig zijn aan de andere. Voor luiers kies je dat zelf een beetje. Ik hoop dat ik kan afwisselen om zo wat centen uit te sparen. Ik start met pampers en kruidvat omdat pampers gebruikt worden in onze creche en hoop haar zo te laten wennen. & dan wat afwisselen later met kruidvat. Tenzij ze allergisch reageert natuurlijk..
Ik raad het aan om alles rond aerosleep in huis te halen, je kan maar niet veilig genoeg wezen met zo'n klein mensje in huis. Dus dat zijn dan de matrasjes / beschermer en hoes voor op't bedje dat ademenend zijn. Deze heb ik voor de cosleeper en nadien baby/peuter bedje. Dus dat raad ik echt aan. Voor mezelf was het een must om een alarmpje te halen, dat alarm slaat bij ademnood.
Maxi cosi + basis vond ik ook handig zodat ik niet hoef te sukkelen met die gordel de hele tijd & omdat dit schijnt het veiligst is.
Mijn buggy van Joolz kocht ik tweedehands aan.
Ik wil graag bv proberen maar wacht dus af tot ih ziekenhuis of het me lukt, mijn mama (heb geen partner) kan desnoods nadien alles in huis halen voor me. Ander heb je vanalles gehaald mocht dat niet lukken idem met flesjes, geen 100 soorten beginnen kopen.
En dan wat verzorging voor mezelf voor na de bevalling🙈 Heb normaal wel alles al in huis mocht ze komen maar kan moeilijk alles beginnen opsommen😅😅
vorig jaar
Als tweede keer mama raad ik aan om meer geld te geven aan spullen die je langer gebruikt! Zoals kinderwagen, matrass is ook veel belangrijker dan bedje zelf.. kledij best van katoen maar dit verkopen ze zelfs bij zeeman ;) en niet te veel kledij in het kleinste maatje! We kochten altijd de originele pampers omdat ik die beter en gemakkelijker vond (van zodra dat kon de panty’s van pampers super leuk en easy). Ik geef ook de voorkeur aan slaapzak ipv dekentje. Het is allemaal een beetje persoonlijk ook maar ik kocht voor begin van de nuk fopspeentjes 0-2 maand (als jullie het opzoeken gaan jullie zien dat die veeeel kleiner zijn dan de rest.. al de rest lijkte me zo gigantisch in de mond van het klein baby’tje!). Het is bij me wel 7jaren geleden dus de dag van vandaag zijn zo veel nieuwe spullen waar we weliswaar zonder kunnen maar wel tof is om te hebben😅 🙈