Lieve mama's,
Ik kreeg zojuist het nieuws dat ons zoontje nog volledig met het hoofd omhoog zit en zijn beentjes omlaag. Gynaecoloog zei dat dit niet zozeer een probleem hoeft te zijn omdat er uiteraard oplossingen zijn. Volgende week krijg ik een massage op het verloskwartier waarbij er met een techniek wordt getracht de baby te doen draaien. Dit doen ze door zijn billen en beetjes te grijpen en om te draaien door cirkelen de bewegingen. Als blijkt dat hij op week 37 nog steeds kaarsrecht ligt, dan zal het een geplande keizersnede worden.
Ik wil hiermee vooral iedereen geruststellen dat er voor bijna alles een oplossing is en je je niet blind mag staren op een plan of een groot verlangen rond hoe een geboorte moet verlopen. Mijn voorkeur was een natuurlijke bevalling (evt.met verdoving), maar eigenlijk is het belangrijkste dat hij er gezond kan uitkomen en ik met de meeste zorg kan worden geholpen in dit proces. Heb mijn partner goed vastgepakt en besefte dat we onze 'pollekes' mogen kussen dat de baby gezond is en we dit mogen meemaken want dit is lang geen evidentie voor vele andere.
🥰Positive vibes today🥰
Knuffel aan iedereen die er vandaag wat nood aan heeft!