9 Reacties
茅茅n maand geleden
Reactie op kikiidelhaye
Hoe bedoel je juist
dat je minder word meegevraagd enzo
茅茅n maand geleden
De mensen dichtst rondom mij, dat waren er bewust al wat minder dan vroeger, hoor en zie ik nog even vaak. Misschien net iets minder omdat 铆k net vaker moe ben en behoefte heb aan rust.
Maar het valt me wel op dat minder hechte vriendinnen die al mama zijn, mij nu ook vaker opzoeken :)
茅茅n maand geleden
Ik heb juist dat vriendinnen van mij snel nog met mij wouden afspreken gezien ze weten dat het op gegeven moment moeilijker wordt om af te spreken. Meeste mensen wonen ook op afstand. Familie merk ik juist minder verschil van. Soms heb ik zelf dat ik zoiets heb van "nu even niet". Maar voor de rest wordt er nog altijd veel naar ons gevraagd en worden we veel uitgenodigd. Ik merk wel dat ik minder bezoek zelf krijg. Maar dat vind ik wel prettig. Juist omdat ik anders verplicht voel om heel veel te doen en ik dan echt helemaal kapot ben. Als ik bezoek krijg helpen ze mij wel met van alles en laten me zo min mogelijk dingen doen.
茅茅n maand geleden
Ik snap je, ik had ook 2 groepen vrienden: de al ouders en de nog niet ouders (omdat ze te jong zijn)
Het afspreken na de bevalling is wel geminderd en soms begrijpen ze niet goed dat we niet last-minute kunnen afspreken om iets te doen.
De al ouders daar hebben we juist een beter contact mee 馃 Heeft voor en nadelen.
Je leven zal sowieso veranderen na de komst van je kindje, maar je past je snel aan hoor 馃