11 Reacties
één maand geleden
Hier hetzelfde, de dokter ga waarschijnlijk zeggen zoals bij mij dat je paracetamol mag nemen, maar geen hoestsiroop of strepsills. Keelsnoepjes van ruccola helpen die met honing, of een thee met gember zou ook werken. Zelf neem ik ook dagelijks 2 lepels honing om tog de ruwheid een beetje weg te nemen.
één maand geleden
Neus spoelen met fysiologisch water.
Ik dronk thee en deed er vers citroen- of limoen sap in en een beetje honing. En in een fles water deed ik ook vers citroen- of limoen sap. Veel beterschap. Of met je hoofd boven een pot heet water met eucalyptus gaan hangen met een handdoek over je hoofd dat je de dampen goed kan inademen.
Ik dacht dat nesivine neusspray ook mocht, maar dat zou ik voor de zekerheid nog even navragen bij de dokter of apotheek
één maand geleden
Reactie op Fiie
Deze medicatie mocht ik van de apotheek nemen:
- Coryzalia van boiron (home ...
Plantigom en Coryzalia is inderdaad oké, maar die Strepsils zou ik echt niet nemen. Mijn huisarts vond dit het risico niet waard voor wat het maar doet. Beter een theetje of snoepje nemen...
één maand geleden
Reactie op Evelienvs92
Plantigom en Coryzalia is inderdaad oké, maar die Strepsils zou ik echt nie ...
Oké, bedankt 😉 de apotheek zei dat het geen kwaad kon. Maar ik drink inderdaad voornamelijk veel hete thee met citroen, honing en gember. Dat voelt nog het beste aan voor mn keel
één maand geleden
Hier ook al van begin van de zomer het ene na het andere virus dat in mijn lichaam zit. Uw immuniteit is gewoon veel lager. Hier lopen er ook 2 rond die dan vanalles meebrengen van school. Ik heb de tijd niet om te recupereren van iets of het volgende is er al. Voor keelpijn mag bijna niets. Nesevine pediater mocht ik(enkel ‘s avonds van apotheek en huisarts), van die homeopathische medicatie mag wel meer, maar ik had niet echt het gevoel dat dit iets af deed. Ook iets voor uw sinussen open te zetten tegen allergie omdat de keelontsteking daarvan verder kwam. Ik heb uiteindelijk vorige maand wel antibiotica gekregen voor mijn keelontsteking ik zat er al 3 weken mee en het werd enkel erger. Het is een beetje uitzitten en voldoende rusten. Dat doe ik vooral, rust nemen wanneer het kan.
één maand geleden
Links heb ik amper 3 pilletjes van moeten pakken en mijn hele brandende keel was compleet weg. Vriend ook gebruik van gemaakt na mij en moest er ook maar 3 gebruiken. 1 dag en het was klaar.
Rechts neusspray mocht ik gebruiken, maar heb ik maar 1 keertje gedaan. Middelste verkoudheidsspray heb ik 2 maal gebruikt en alles was beter
Verder slapen wij met ons raam open. En dat 24/7. Elke dag een douche genomen om de bacteriën weg te wassen én in slaap rechtzittend, wat sowieso al mijn neus beter open houdt. Op tijd neus snuiten wanneer je voelt dat het nodig is, en écht leeg snuiten. Ook elke dag wandelen in de buitenlucht. Bij voorkeur als het zelfs regent. Vochtige lucht. Probeer zo min mogelijk naar medicatie en dergelijke te grijpen wel.
Al bij al ben ik er binnen een week vanaf geraakt, terwijl dat normaal enorm lang bij mij duurt een verkoudheid. Met hoesten drink ik gewoon altijd water. Wanneer ik het voel opkomen, meteen water drinken.
één maand geleden
Reactie op OB.LINA
Mijn zoontje en ik waren allebei ziek, hij moest nog overgeven en al. Ik he ...
Klopt! 🤭