17 Reacties

5 maanden geleden

Ik werk in de thuiszorg maar werk deze maand 24u ipv 38u en ben ik heel blij om want door de misselijkheid en vermoeidheid kan ik geen hele dag meer werken en doe ik bijna elke dag dutjes

5 maanden geleden

Reactie op Lore BAM

Ik werk in de thuiszorg maar werk deze maand 24u ipv 38u en ben ik heel bli ...
Hoe ver ben je

5 maanden geleden

Reactie op larissa16

Hoe ver ben je
6 weken en jij?

5 maanden geleden

Reactie op Lore BAM

6 weken en jij?
Ook

5 maanden geleden

Ik ben direct moeten stoppen met werken, maar werk in de gehandicaptenzorg. Heb ook licht bloedverlies.

5 maanden geleden

Reactie op Pippaa

Ik ben direct moeten stoppen met werken, maar werk in de gehandicaptenzorg. ...
Ik werk in in een woon zorg centrum

5 maanden geleden

Ik werk ook in de zorg (belgie) vandaag 7 weken.. ik mag pas volgende week maandag naar de gynaecoloog en pas daarna word alles van mijn werk geregeld... ik werk in de nacht en heb vooral en alleen last van extreme vermoeidheid... ik weet ook niet goed wat te verwachten

5 maanden geleden

Ook direct gestopt werk ook met gehandicapten.. wegens risico's agressie enzo..

5 maanden geleden

Ik was werk aant zoeken maar nu weet ik niet wat ik moet doen ben 5weken en 2 dagen

5 maanden geleden

Reactie op fripont1997

Ik was werk aant zoeken maar nu weet ik niet wat ik moet doen ben 5weken en ...
Lastig.. best werk hebben voor je moet stoppen maar ik zou aan de ene kant eerlijk zijn naar je nieuwe werkgever. Ik ben 21 mei gestart op mijn nieuw werk en was dan zonder dag ik het wist al zwanger maar had wel mijn werk op de hoogte gebracht van mijn kinderwens en dat ik daaraan ging starten bij de sollicitatie

5 maanden geleden

Als je in de zorg werkt, zeg je het volgens mij zo snel mogelijk. Omdat de arbeifsgeneesheer dan moet bekijken of er risico's verbonden zijn aan je werk (bv contact met urine voor cmv) en welke aanpassingen er dienen te gebeuren zodat je je werk veilig kan blijven uitvoeren. Ik werkte als laborant in het ziekenhuis in het verleden. Zwanger collega's mochten geen urinestaaltje meer doen (en geen stoelgang en sputum). Hoe het juist zat voor het verplegend personeel dat weet ik niet, enkel dat ze vanaf 6 maand thuis bleven ivm het heffen ect.

5 maanden geleden

Hey! Ik werk ook in de zorg op de sterilisatie. Ik ben nu 5 weken + 5 dagen. Mijn hoofdverpleegkundige is sinds vorige week op de hoogte. Ik mag enkel nog op de reine zone staan. Onreine zone + scopen afdeling mag ik niet meer gaan wegens gevaarlijke producten, menselijke vloeistoffen en resten die achterblijven op het OK materiaal... , ook mag ik geen zware setten meer tillen. Mijn zus (met wie ik samenwerk op dienst) + 2 close collega's zijn op de hoogte en helpen me met zwaardere taken. Mijn raad naar jou toe is, vertrouw het reeds toe aan je hoofdverpleegkundige en 1 of 2 collega's waar je close mee bent dat ze jou kunnen helpen op moeilijkere momenten en je minder zwaar werk kunnen geven zodat je je kindje niet in gevaar brengt. Veel succes!

5 maanden geleden

Ik werk ook als verpleegkundige en heb mijn hoofdverpleegkundige en collega’s het verteld vorige week was toen net 4 weken.. Ik moest dit doen ivm isolatiekamers…. Voor de rest qua heffen en tillen probeer ik voorzichtig te zijn en altijd glijzeilen te gebruiken en met 2 en puur op je armen werken ipv op je rug. Dit allemaal voor het kindje eh 🥹🥰

5 maanden geleden

Ik ben zelfstandig thuisverpleegkundige en ik ga blijven werken, ik voel het wel maar wij zijn een klein team en kunnen niemand missen. We zijn volop opzoek naar een collega

5 maanden geleden

Hey, ik ben 5 weken zwanger nu en werk als kinderbegeleidster, normaal is het bij ons ook vanaf wij weten zwanger te zijn wijn direct moeten stoppen. Maar ik ben positief getest en blijf verder werken tot ik naar de gynaecoloog mag 10 juli.

5 maanden geleden

Ik ben psychologe in een eerstelijnscentrum, ik geloof dat we moeten werken tot 1 week voor de bevalling. Maar ik wacht inderdaad tot de eerste echo en zal het dan aankaarten bij het beleid. Ik ben benieuwd.

5 maanden geleden

Ik werk ook in de zorg Mijn baas wist het ook vrij snel maar er komen niet echt aanpassingen ofzo Ik moet veel aan de balie zitten dus geen zwaar werk maar wel nauw contact met patiënten en kindjes Vind dit soms wel wat moeilijk omdat patiënten soms gewoon in uw gezicht hoesten en snutten Vb. Een mama wilde met haar kind MET windpokken naar de consultatie komen, die zag er geen probleem in Daarom ben ik soms wat meer ongerust voor de baby