14 Reacties
2 maanden geleden
Je ziekenkas, afspraak maken bij gynaecoloog/verloskundige, (ben je van België of Nederland)
2 maanden geleden
Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal
Je ziekenkas, afspraak maken bij gynaecoloog/verloskundige, (ben je van Bel ...
Ik heb geen idee hoe dat ik die moet inlichten, moet ik mailen of echt langsgaan
2 maanden geleden
Reactie op kikiidelhaye
Ik heb geen idee hoe dat ik die moet inlichten, moet ik mailen of echt lang ...
Waar woon je België of Nederland, in Nederland zoek je een verloskundige via internet, schrijf je in, zei bellen je voor de eerste afspraak, van België is volgens mij ook bellen naar ziekenhuis voor een afspraak met gynaecoloog.
2 maanden geleden
Waar woon je België of Nederland, in Nederland zoek je een verloskundige vi ...
In belgie
2 maanden geleden
Reactie op kikiidelhaye
In belgie
Dan kan beste aanstaande mama’s van hier je helpen. Of even kind en gezin vragen.
2 maanden geleden
In België vóór de geboorte; startbedrag aanvragen en erkenning tijdens de zwangerschap als je niet getrouwd bent.
(Ziekenfonds inlichten is helemaal niet nodig)
Na de geboorte kindje aangeven bij de gemeente waar het geboren is. Dan krijg je geboorteattsten. 1 moet naar de mutualiteit (best op afspraak, kwestie van geen uren te moeten wachten) 1 voor de gemeente (kindje inschrijven in bevolkingsregister)
Dan moet je de geboorte ook melden bij de hospitalisatieverzekering zodat het mee verzekerd is.
2 maanden geleden
Reactie op miloli
Ach, moederschapsrust aanvragen minimaal 1 week voor je uitgerekende datum ...
Wat is dat moederschapsrust? Is dat zelfde als kraamweek in Nederland, dat je week kraamzorg krijgt.
2 maanden geleden
Wat is dat moederschapsrust? Is dat zelfde als kraamweek in Nederland, dat ...
Geen idee hoe dat in Nederland noemt. Bevallingsrust, kraamverlof?
Het heeft niets met kraamzorg te maken. Dat is in België namelijk niet standaard omdat de meeste in het ziekenhuis bevallen en daar enkele nachten verblijven.
2 maanden geleden
Reactie op miloli
Geen idee hoe dat in Nederland noemt. Bevallingsrust, kraamverlof?
Het hee ...
Ah, bij ons is dat wel gewoon wanneer je uit ziekenhuis komt, of voor korte duur