9 Reacties
4 maanden geleden
Mij hebben ze gisteren verteld dat er 3 nodige echo’s zijn die bij gynaecologe moeten gedaan worden, andere zijn eerder voor gemoedstoestand voor ons zelf en kunnen deze daarom bij vroedvrouw doen en niet nodig om bij gynaecologe zelf te gaan.. dus daar ligt de keuze. Tenzij dat je echt zelf wilt dat de maandelijkse bezoeken echt bij gynaecoloog gebeuren of wanneer er iets aan de hand zou zijn.
4 maanden geleden
Ik kan veel te weinig naar mijn gynaecoloog gaan en ik heb 2 miskramen achter de rug
Daarom heb ik nu de keuze gemaakt om voor een vroedvrouw te gaan, vanaf 12w kan ik tussenin bij haar terecht. Is dus enkel voor gemoedsrust 😊
Ik heb op 5w een eerste afspraak gemaakt, was een introgesprek om kennis te maken en dan leggen ze de werking uit. Maar de eerste consultatie, waarbij ze naar het hartje kunnen luisteren is pas op 14w. Dus op zich heb je nog tijd omna te denken of je er 1 wil 😊
Als je vaker naar de gynaecoloog kan gaan, is dat misschien niet nodig
4 maanden geleden
Wij hadden bij mijn eerste zwangerschap heel veel aan onze vroedvrouw. Ik had bijna al mijn afspraken voor de echo bij de gynaecoloog en tussendoor bezoeken van de vroedvrouw. Dit was controle van de baby, maar ook van mijzelf. Ik had enorm veel problemen met mijn bloeddruk en had pertinent sporen van eiwitten in mijn urine. Dit was iets dat zij steeds testte bij elk bezoek.
Daarnaast heeft zij ons EHBO bij baby’s geleerd, wat te verwachten bij de bevalling,…
Ik had op 30 weken ook al voorweeën en ontsluiting en dat mijn zoon ingedaald was. Dit zijn allemaal dingen die zij nauwlettend mee gevolgd heeft en ik mocht haar steeds bellen.
4 maanden geleden
Reactie op els789
Weet er iemand vanaf wanneer je contact moet opnemen met een vroedvrouw? 🤔 ...
Ik heb vroedvrouw gecontacteerd op ongeveer acht weken zwangerschap na mijn eerste echo! :)
4 maanden geleden
Ik zie het als volgt: gyn voor alles wat medische is, maar vroedvrouw voor al de rest. Al je wensen als mama kan je bij haar/hem uiten, elke wens Voor de geboorte en de voorbereidingen en tips en tricks zijn ook voor de vroedvrouw.
Nu weet ik wel, uit vorige zwangerschappen, dat er inderdaad een verschil aan opvolging zit tussen NL en BE. Vandaar dat ze in NL wss meer gebruik maken van vroedvrouwen.
4 maanden geleden
Reactie op Mommy-to-be!
Wij hadden bij mijn eerste zwangerschap heel veel aan onze vroedvrouw. Ik h ...
Momenteel hebben wij ook al onze afspraken bij de gynaecoloog, maar ik zou een vroedvrouw willen voor als ik vragen heb na de consultatie uren en voor en na de bevalling voor mijn gemoedsrust. Kan dit ook denk je?
4 maanden geleden
Reactie op eve06
Momenteel hebben wij ook al onze afspraken bij de gynaecoloog, maar ik zou ...
Bij mij kwam ze echt op verschillende uren thuis; ik heb gehad dat ze voor 8u ‘‘s ochtends bij was en ook nog na 19u ‘‘s avonds. Zij heeft ons na de bevalling ook heel veel geholpen zoals met borstvoeding en uiteindelijk zelf met de eerste groentenhapjes.
Dus afhankelijk van je vroedvrouw zou dit zeker mogelijk moeten zijn!