5 Reacties

één maand geleden

Ik heb juist vandaag voor de 1e keer afspraak gemaakt bij een vroedvrouw. Bij mijn 2 vorige zwangerschappen nooit gedaan. Het is volledig terug betaald behalve mss eventuele opstartkosten

één maand geleden

Het is voor na de bevalling wel sterk aanbevolen. Ik weet niet hoe ik het zonder gedaan zou hebben eigenlijk. Ik ga nu voor de derde keer beroep doen op de vroedvrouwen van het wit geel kruis. Heel tevreden van :)

één maand geleden

Hoi, Ik heb bij mijn eerste een vroedvrouw genomen bij het wit gele kruis. Toen heb ik voor de bevalling een kennismakingsgesprek gehad. Dat was een heel fijn gesprek. Na de bevalling was ik zo blij dat ik een vroedvrouw had! Want ik had probleempjes en kon dan meteen bij haar terecht. Als je voor de standaard bezoeken kiest, zo´n 10tal geloof ik, dan zijn deze terug betaald. Dit loopt ook rechtstreeks via de mutualiteit. Wil je meer bezoeken, dan betaal je zelf. Ik had bij mijn eerste genoeg aan die bezoeken. Ik had zelfs nog eentje over.

één maand geleden

Ik heb 1keer €60 betaald als zijnde de zorgpremie - hierdoor zijn ze dag en nacht bereikbaar, ook op feestdagen. Voor de bevalling heb je (bij CM) recht op 12 terugbetaalde consultaties. Na de bevalling zijn dit er 9. 😊

één maand geleden

Krijg je in het ziekenhuis geen lijst met vroedvrouwen uit de buurt? Dat was bij mijn vorige zwangerschap. Is ondertussen wel al bijna 5 jaar geleden