11 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op eve06
Hey ik heb ook risico op zwangerschapsvergiftiging, maar geen hoge bloeddru ...
Oké, die combinatie kan dus ook. Vind het ook gek, want ben smal van postuur en dacht dat de kans op hoge bloeddruk dan sowieso minder was
3 maanden geleden
Reactie op kikiidelhaye
Hoe weten ze dat je een verhoogd risico hebt
Ze heeft bepaalde testen gedaan met de echo van doorbloeding richting de baarmoeder, hartslagritmes van mij via de echo,… en wat zaken op de computer gedaan naderhand en daaruit kwam dat
3 maanden geleden
Reactie op yasd
Ik heb een bloedonderzoek laten doen.
Oké, daar kwam ook het hogere risico op zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk uit of?
3 maanden geleden
Reactie op eve06
Is iets genetisch. Maakt niet uit of je dik of dun bent zei mijn gynaecoloo ...
Oké, weer wat geleerd. Erfelijk misschien ook? Mijn moeder heeft ook hoge bloeddruk, maar weet niet of dat tijdens de zwangerschap ook zo was
3 maanden geleden
Ik heb ook 3 hoge bloeddrukmetingen gehad waarvan één aan de monitor een half uur lang… gemiddelde was 144/95
Hierop ben ik begonnen met magnesium te slikken en in voeding en melk veel calcium en kalium op te nemen + ademhalingen en 30 min pilates per dag waarop één week later mijn bloeddruk op de monitoring terug normaal was.
Ik heb ook een genetische aanleg hiervoor en natuurlijk helpt ´de natuurlijke wijze’ niet voor iedereen maar voorlopig is het op die manier gelukkig terug significant gezakt…
3 maanden geleden
Ja, ik heb die test ook gehad en ik moet nu 2x Asaflow nemen per dag voor het slapengaan ter preventie van zwangerschapsvergiftiging omdat ik een verhoogd risico heb volgens de testresultaten. Ik ondervind er geen bijwerkingen van, ik neem het nu sinds vorige week vrijdag.
2 maanden geleden
Hier ook een verhoogd risico.. leek eerder een te lage bloeddruk als ik het goed begreep.. ook hier asaflow 2x voor het slapengaan voorgeschreven gekregen..
Oorzaken konden verschillende zaken zijn zei ze zoals o.a leeftijd, etc