24 Reacties

één maand geleden

Gaat het over de suiker test of wat anders?
Suiker, en alle testen die gisteren moest doen in ziekenhuis.

één maand geleden

Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal

Vaak doen ze een bijkomende grote suikertest als de eerste net over de lijn is, wilt nog niet gelijk zeggen zwanferschap diabetes, afwachten...

Reactie op prisjj

Vaak doen ze een bijkomende grote suikertest als de eerste net over de lijn ...
Moest wel snel die kant op,

één maand geleden

Suiker, en alle testen die gisteren moest doen in ziekenhuis.
Welke testen waren dat dan? Als de suikertest niet goed was moet je een uitgebreide laten doen. Die moet nuchter en is in veel gevallen wel goed dan...

Reactie op GlitterxGirl

Welke testen waren dat dan? Als de suikertest niet goed was moet je een uit ...
Krijg inderdaad uitgebreide test en die kon hele dag duren, en me ijzer was ook niet goed. Was 16%

één maand geleden

Krijg inderdaad uitgebreide test en die kon hele dag duren, en me ijzer was ...
Uitgebreide suikertest duurt normaal maar 2u gezien ze na een uur en na twee uur moeten prikken. Tenzij dat bij jou anders is ivm tweeling.

Reactie op GlitterxGirl

Uitgebreide suikertest duurt normaal maar 2u gezien ze na een uur en na twe ...
Bij mij inderdaad anders door de tweeling

één maand geleden

Ik vond het drankje van uitgebreide test trouwens helemaal niet vies. Heb't in één keer naar binnen gekapt 😅

één maand geleden

Ik ken zoveel mensen die een tweede suikertest moesten doen, ofwel was de tweede wel gewoon goed ofwel was het inderdaad te hoog en moesten ze op dieet maar je krijgt super goeie begeleiding zeker door het UZA. Komt vast wel goed! Je kan er iets aan doen dus dat is al iets goeds 🤗

één maand geleden

Reactie op GlitterxGirl

Ik vond het drankje van uitgebreide test trouwens helemaal niet vies. Heb't ...
Echt he 😂 iedereen doet daar zo dramatisch over maar ik vond dat gewoon echt een gewoon drankje 😁

één maand geleden

Ik heb ook na slechte resultaten van de eerste test een tweede uitgebreide moeten doen. Deze waren uiteindelijk allemaal in orde, dus nog niet panikeren. En uiteindelijk als het zo is, dan zal dit ook wel echt nodig zijn voor een verder goed verloop van de zwangerschap. Ze gaan zoiets niet 'zomaar' opstarten.

één maand geleden

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met zwangerschapsdiabetes opgevolgd in het UZA. De begeleiding is heel goed met frequent contact met diëtisten en arts (endocrinoloog). Het traject vraagt wel wat van je (constante opvolging van bloedsuikerspiegel met vingerprik, diëten, extra beweging inplannen doorheen de dag…) maar anderzijds helpt het ook om de baby’s en jezelf gezond te houden. Dus zelfs als je zwangerschapsdiabetes zou blijken te hebben, hoeft dat geen negatieve ervaring te worden. Ik was nog steeds gelukkig zwanger en probeerde bij te leren rond een gezonde levensstijl. Veel succes 👍👍

één maand geleden

Reactie op ElineGoes24

Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met zwangerschapsdiabetes opgevolgd in ...
Idd, ik heb het nu ook en het is echt niet iets om zo negatief over te doen

Reactie op ElineGoes24

Ik eet bijna niet, dus daarom is het raar dat suiker zo hoog is, ik zit op nutridrink (dieet voeding) omdat ik geen honger heb, kan ik zo hele dag niet eten pas savonds.

één maand geleden

Ik eet bijna niet, dus daarom is het raar dat suiker zo hoog is, ik zit op ...
Maar zwangerschapsdiabetes heeft wel echt niets te maken met of je veel of weinig suiker eet.
Maandag mag ik de test over doen.

één maand geleden

Reactie op LW1999

Maar zwangerschapsdiabetes heeft wel echt niets te maken met of je veel of ...
Klopt, dit heeft alleen met je hormonen te maken

één maand geleden

Reactie op ElineGoes24

Mag je nog soms cheaten en af en toe eens chips of frietjes eten?🙈

één maand geleden

Reactie op Jolieeen

Mag je nog soms cheaten en af en toe eens chips of frietjes eten?🙈
Ik probeerde het strikt te vermijden maar heb wel eens frietjes gegeten middenin het traject om mezelf te belonen 😃 Je ontdekt ook gaandeweg welke gerechten ok zijn binnen de limieten en welke niet (dat is heel persoonlijk) - ik reageerde bv goed op aardappelen maar niet op pasta. Ik zou zeker zoeken naar gezonde tussendoortjes die je ook gewoon lekker vindt… Je moet het ook tot het einde kunnen volhouden. Succes aan iedereen die het traject in gaat 🤞