6 Reacties

één maand geleden

Kan kloppen! De baby haalt zijn calciumbehoefte uit onze botten/tanden 😄 dus probeer meer melk te drinken of calciumrijke voeding in te nemen. Ik was hier net een beetje te laat mee en moest mijn kies laten vullen .

één maand geleden

Ik heb ook last van bloedend en soms ‘pijnlijk’ tandvlees, terwijl ik normaal gezien nooit last heb van iets dergelijks. Dat heeft blijkbaar met de veranderende hormonen te maken. https://www.pierrefabre-oralcare.com/nl-be/advies-routines/gezondheid-van-het-tandvlees/bescherming-van-uw-tandvlees/tandvlees-tijdens-de-zwangerschap

één maand geleden

Al last van sinds het begin van de zwangerschap, bloedend tandvlees, gevoelige tanden. Ik probeer mijn tanden heel vaak te poetsen, flossen en eventueel een mondspoeling. Komt door de hormonen.

23 dagen geleden

Ik heb zelf geen pijn maar de tandarts zei dat mijn tandvlees gezakt is kan door zwangerschap zijn. Vond het ook heel raar. Ik heb van die kleine borsteltjes meegekregen en moet elke avond dit gebruiken. En ik heb aantal gaatjes hiervoor moet ik in december terug gaan. Verder gebruik ik af en toe ook mondspoeling.

22 dagen geleden

Heb je last van maagzuur? Had hetzelfde super pijnlijk tandvlees en was ontstoken zei dokter waarschrijnlijk door lichte maagzuur oprispingen (kleine lucht boertjes). Je mag altijd maalox of maagzuurremmers nemen tijdens zwangerschap en dit heeft geholpen bij mij.

21 dagen geleden

Reactie op besjes94

Heb je last van maagzuur? Had hetzelfde super pijnlijk tandvlees en was ont ...
Op moment van pijnlijke tandvlees had ik geen last van maagzuur. Maar Sinds woensdag heb ik maagzuur en krampen in mijn maag. Ben hierdoor woensdagnacht naar het spoed moeten gaan 🥲