68 Reacties
één maand geleden
Reactie op Lolaa1996
Ik heb letterlijk 2uur ervoor een banaan, nootjes en worstenbrood gegeten � ...
Dat zal ook wel bij iedereen anders zijn, niet?
één maand geleden
Reactie op Lolaa1996
Ik denk het ook als ik zie dat er valse positieven zijn 🥲
Maar dat je dag ...
Oh ik bedoelde zeker niet om niets te eten hoor. Mij moet je zeker niet zonder eten zetten😂 ik ga gewoon de dag ervoor geen havermout of banaan eten. Misschien had je het fout begrepen🙈
één maand geleden
Hey dames, vergeet niet dat de suikertest echt een moment opname is... en dat je die niet verplicht bent! Je voeding heeft een invloed maar ook zoveel meer andere factoren! Ik ga een weekje vingerprikken om te kijken wat dit geeft en eventueel dan nog de suikertest doen. Informeer je alsinds goed want brengt heel veel stress met zich mee 😊
één maand geleden
Ik lees dat iedereen hiervoor een afspraak heeft. Tegen mij zei zowel de gynaecoloog als de vroedvrouw dat ik tussen 24 en 28 weken gewoon naar de bloedafname in het ziekenhuis moet gaan. Misschien moet ik dan toch maar eens bellen dat ik er niet voor niks sta, want ik ga toch wel een goeie halve dag daar zijn
één maand geleden
Reactie op Emily0403
Ik lees dat iedereen hiervoor een afspraak heeft. Tegen mij zei zowel de gy ...
Gynaecoloog moet u papier geven om aan verpleegkundige af te geven, waarop staat voor wat ze moeten testen. Of het moet alleszins int systeem staan waarvoor je komt.
één maand geleden
Reactie op Emily0403
Ik lees dat iedereen hiervoor een afspraak heeft. Tegen mij zei zowel de gy ...
Ik moest ook geen afspraak hebben en ondertussen de suikertest al afgelegd zonder afspraak dus is perfect mogelijk, ik denk dat gewoon te zien is hoe het ziekenhuis te werk gaat
één maand geleden
Ik heb vrijdag de uitgebreide test gedaan (op 24 weken na zwangerschapsdiabetes in vorige zwangerschap). Ik blijk het deze keer niet te hebben. Zo zie je maar dat elke zwangerschap toch weer anders is.
één maand geleden
Reactie op Emily0403
Ja, dat papier heb ik.
Dan heb je normaal geen afspraak bij staalafname nodig. In mijn ziekenhuis kan je daar dan zonder afspraak terecht. Ik vermoed dat dit bij nog andere ziekenhuizen ook zo wel zal zijn. Maar 't kan geen kwaad om het eens na te vragen natuurlijk!
Ik heb wel altijd een afspraak gemaakt zodat ik niet lang moest wachten alvorens het aan mij was dan.
één maand geleden
Hier op 24w net voor de 2e keer geslaagd voor de uitgebreide suikertest! 🥳
Op 16w had ik ook al een uitgebreide suikertest moeten laten doen ivm verhoogd risico.
één maand geleden
Ik heb afgelopen maandag een uitgebreid suiker test gehad , ik heb geen gewone test gehad ze zeiden je bent 30 jaar en was 2 kg meer dan vorige zwangerschap terwijl in nu toe (bijna6 maanden ver ben )nog steeds niets bij gekomen wegens misselijkheid/ overgeven. (Baby groeit wel)
Iemand in de wacht kamer had de vorige keer een glas fruitsap gedronken waardoor haar suiker test ook te hoog was en ze moest nuchter zijn heeft nu de 2 de keer test gehad 3x bloedname ( nuchter , eerste u en tweede u) haar uitslag was oké.
Mijn uitslag was ook oké ( lichaam had vlot de suiker weg gewerkt)
Succes 🍀 voor jou test.
Ik had de dag voor de test niets meer gegeten vanaf 18:30 u wel nog water gedronken.