52 Reacties
25 dagen geleden
Ik spreek voor BELGIË:
Ofwel geeft de vroedvrouw jou een drankje mee, ofwel ga je een middel afhalen in apotheek en los je het zelf op. De suikertest kan gewoon bij de vroedvrouw. Je mag gewoon eten en drinken (best koolhydraatarm die dag). Een uur voor het bloedprikken drink je het drankje. Er wordt 1 keer bloed genomen. Indien deze resultaten slecht zijn wordt je uitgenodigd voor een uitgebreide test. Dit zal altijd s ochtends zijn en nuchter. Dit is 1 keer bloed prikken voor het drankje, dan het drankje drinken dan na 1 uur nog een prikken en na 2 uur nog eens prikken. Dit kan ook gewoon bij de vroedvrouw.
Dus om op jouw vraag te antwoorden: het is volledig normaal.
25 dagen geleden
Reactie op LW1999
Ik spreek voor BELGIË:
Ofwel geeft de vroedvrouw jou een drankje mee, ofwel ...
Dankuwel om toch te antwoorden op mijn vraag ;)
24 dagen geleden
Reactie op OB.LINA
Ik heb geen drankje mee gekregen of afgehaald bij een apotheek. En ben van ...
Het kan ook zijn dat je de normale test doet in het ziekenhuis. En niets mee naar huis krijgt. Bij ons gebeurd de test altijd in het ziekenhuis. Maar het kan ook van thuis uit gebeuren.
Geen reden tot paniek elke zwangere vrouw moet deze test doen, dus je gaat ze wel krijgen.
De uitgebreide test komt pas als je gewone test slecht is of er redenen zijn die aangeven dat je de uitgebreide meteen moet doen 😉
24 dagen geleden
Reactie op Jan8923
Het kan ook zijn dat je de normale test doet in het ziekenhuis. En niets me ...
Ik ga hier even inpikken over je zin "elke zwangere vrouw moet deze test doen". Je bent niks verplicht te doen hé 😊 ze raden het aan maar niks te moeten. Het is zodanig standaard dat veel vrouwen denken dat het moet. Met de nodige stress er nog eens boven op... Dus maak gerust een afweging of je het al dan niet wilt doen.
24 dagen geleden
Reactie op Jan8923
Het kan ook zijn dat je de normale test doet in het ziekenhuis. En niets me ...
Klopt ook niet helemaal. In ons ziekenhuis doen ze altijd de uitgebreide test. Ik moet die volgende week al doen (op 20.5w al, en heb geen achtergrond van suiker of overgewicht of wat dan ook). Ik denk dat elke gynaecoloog dit anders aanpakt...
24 dagen geleden
Reactie op 1995vantje
Ik ga hier even inpikken over je zin "elke zwangere vrouw moet deze test do ...
Klopt ook. Is iets van de laatste jaren. Vroeger werd dit nooit gedaan, tenzij er vermoedens waren van te snel groeiende baby's...
24 dagen geleden
Reactie op Ooievaar12
Hoe lang duurt het voor het resultaat van de suikertest gekend is?
Ik had zelfde dag al binnen,
24 dagen geleden
Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal
Ik had zelfde dag al binnen,
Hebben ze jou gebeld of online gezien?
24 dagen geleden
Reactie op Ooievaar12
Hebben ze jou gebeld of online gezien?
Ik heb een app van uza. En was net bij onze tante en stond uitslag in. En volgende dag werd ik gebeld dat alles goed was. Had uitgebreide test dat je van af 00:00 niet mag eten. En om 8 uur test en 10:30 klaar en niks mogen eten en drinken. Dus was best boos maandag dat ik niet mocht eten ( lichaam geeft soms honger signalen af, voor de zwangerschap anorexia gehad)
24 dagen geleden
Ik heb een app van uza. En was net bij onze tante en stond uitslag in. En v ...
Ik had de gewone standaard test. Bloed geprikt om 11u15. Ons ziekenhuis heeft geen app en op mynexuzhealth of cozo staat nog niets op. Ze hebben ook wel een vaginale wisser afgenomen. Zou het daardoor langer duren?
24 dagen geleden
Reactie op Ooievaar12
Ik had de gewone standaard test. Bloed geprikt om 11u15. Ons ziekenhuis hee ...
Een wat? Dit was mij ook eerste keer suiker test, bij andere twee nooit gehad
24 dagen geleden
Een wat? Dit was mij ook eerste keer suiker test, bij andere twee nooit geh ...
De gewone standaard suikertest, drankje drinken en een uurtje later bloed prikken.
Bij de uitgebreide test moet je nuchter zijn, meer drinken en 3 bloedafname.
24 dagen geleden
Reactie op Ooievaar12
De gewone standaard suikertest, drankje drinken en een uurtje later bloed p ...
Klopt, kreeg dit om 3x bloed af te nemen. Afgelopen maandag uitgebreid onderzoek gehad
24 dagen geleden
Reactie op Ooievaar12
Ik had de gewone standaard test. Bloed geprikt om 11u15. Ons ziekenhuis hee ...
Wat is vaginale wisser…
24 dagen geleden
Wat is vaginale wisser…
Dat hebben ze gedaan omdat ik al een paar dagen jeuk heb. Zo kunnen ze een schimmel infectie uitsluiten