Hoii aanstaande moeders,
Hoe gaan jullie om met stress?
Ik ben zelf onverwacht zwanger geraakt en ben nu 9w5. Ik wou bewust nog geen kinderen, omdat ik in een onstabiel leef situatie zit. Mijn partner en ik zijn nog bezig met zijn verblijfsvergunning regelen en ondertussen moest ik fulltime werken om rond te komen. Ik werk via intriem en heb dus geen zekerheid op een vast baan. Zelf wil ik graag weer studeren zodat ik werk kan doen waar ik goed in ben en waar ik gelukkig van wordt. Nu ik zwanger ben geworden was ik heel ziek en is mijn baan stop gezet, omdat ze geen vertrouwen in mij hebben dat ik het werk aan kan. Terwijl dit eigenlijk door de zwangerschap kwam wat ik niet kon vertellen. Nu is het helemaal onmogelijk om een baan te vinden en zit ik eigenlijk met niks.
Ik wil daarom alsnog mijn studie hervatten gezien er genoeg zwangere mama's dit ook hebben gedaan.
Maar dit heeft me wel even stress gegegeven. Mijn symptomen van honger en misselijkheid is opeens verdwenen. Ik ben bang dat dit door de stress komt wat slecht kan zijn voor mijn baby.
Wat doen jullie om ondanks situatie minder stress te ervaren?