19 Reacties

Ik denk dat je juist wel had moeten zeggen, aangezien je geen vaste baan hebt. Wat van werk deed je

4 maanden geleden

Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal

Ik denk dat je juist wel had moeten zeggen, aangezien je geen vaste baan he ...
Ik maakte eten voor in de supermarkt. Ik werd helemaal gek van de geuren van eten ook. Was echt heel moeilijk om te werken. En had het waarschijnlijk toch niet lang vol gehouden.

Reactie op Kunchiek

Ik maakte eten voor in de supermarkt. Ik werd helemaal gek van de geuren va ...
Misschien had de leidinggevende je wat anders kunnen laten doen. Ik kan nu al 11,3 weken niet meer werken. Door de vermoeidheid net boodschappen gedaan en ben dood op en lig weer op de zetel.

4 maanden geleden

Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal

Misschien had de leidinggevende je wat anders kunnen laten doen. Ik kan nu ...
Daar kan ik me helemaal in vinden. Als ik vast baan had, had ik waarschijnlijk veel meer gemak ervaren om het te vertellen. Maar nu was dat heel lastig.

4 maanden geleden

Dat is inderdaad geen leuke job als je last hebt van misselijkheid 🤢 Heb je je al bevraagd bij VDAB? Ikzelf heb via hen een opleiding kleuteronderwijs gedaan, deze wordt dan door hen vergoed en je krijgt terwijl dopgeld. Kleuteronderwijs raad ik jou nu wel niet aan, want je mag tijdens de zwangerschap geen stages doen. Maar misschien kan je op de website eens kijken naar andere knelpuntberoepen en je dan gaan bevragen bij VDAB. Tips om met stress en spanning om te gaan is moeilijk, wij vrouwen hebben jammer genoeg geen aan- en uitknop wat betreft piekeren 🙈 Misschien proberen wat activiteiten te doen met vriendinnen, familie ,.. om je gedachten te verzetten en wat te ontspannen. Heel veel succes met de zoektocht! 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Fiie

Dat is inderdaad geen leuke job als je last hebt van misselijkheid 🤢 Heb j ...
Heel erg bedankt voor de tips! Ik ga dit zeker meenemen. Ik ben vandaag even de stad in geweest, maar ik heb nu spijt. 😂 Ik ben zo super moe. Ben benieuwd hoe rest van de zwangerschap gaat verlopen. Beter dat ik meer rust kan nemen en niet teveel op mijn bordje schep deze tijd.

4 maanden geleden

Lieve schat, wat vreselijk voor je. Als die stress is niet goed voor jou maar ook niet voor je kindje. Wat vreselijk van je werk! Woon je in NL of BE?

4 maanden geleden

Reactie op Moonwomxnn

Lieve schat, wat vreselijk voor je. Als die stress is niet goed voor jou ma ...
Dankje schat. Jaa ik heb nu alles zo gepland dat ik er niet meer zoveel stress van krijg. Het is maar goed dat ik er niet meer werk, want ik trok het zelf niet meer met de zwangerschap. Vroeg of laat was ik er zelf gestopt. Ik woon in België en heb er nog geen jaar gewerkt, waardoor ik geen recht heb op uitkering. Ik ga ocmw bellen om te vragen of ik alsnog iets kan krijgen zoals een leefloon aangezien ik zwanger ben en een baan vinden nu onmogelijk is. Ik wil ook mijn studie weer oppakken. Het zal wel erg moeilijk zijn maar velen hebben het voor mij ook gedaan dus waarom ik niet?

4 maanden geleden

In belgie moet je 3 maanden hebben gewerkt voor uitkering, ik ben ondanks ook ontslagen omdat ik te ziek was om te werken en mijn werk wist dat ik zwanger was

4 maanden geleden

Reactie op Kunchiek

Dankje schat. Jaa ik heb nu alles zo gepland dat ik er niet meer zoveel str ...
Ja snap ik wel je moet geen job doen waar je niet op je gemak bent. Pff wel lastig van je uitkering… ik zou idd eens ocmw bellen en hopelijk helpen ze jou! Ja studeren zou idd geen slecht idee zijn, als je dat terug zou kunnen oppakken zou top zijn. Ik duim voor je 🍀👍🏼❤️

4 maanden geleden

Reactie op OB.LINA

In belgie moet je 3 maanden hebben gewerkt voor uitkering, ik ben ondanks o ...
Euhm, wat met zwangerschapsbescherming? Zou ik toch even navragen aan RVA of als je aangesloten bent bij een vakbond.

4 maanden geleden

Reactie op Kunchiek

Dankje schat. Jaa ik heb nu alles zo gepland dat ik er niet meer zoveel str ...
Hallo lieve mama, ik ben maatschappelijk werker in een OCMW en jij hebt sowieso recht op leefloon als je alleen woont en niet inwoont bij een ouder/kind met inkomsten. Gezien je nog bezig bent met verblijfspapieren van je partner vermoed ik dat hij ook nog geen inkomsten heeft? Meld je maar vlug aan voor een intakegesprek en ze kunnen je verder helpen. Vraag zeker ook naar hulpverlening in kader van je kindje. Ons OCMW heeft een 'winkel' waar mensen gratis of voor super weinig geld kledij kunnen kopen en meubels enzo. Veel succes x

4 maanden geleden

Reactie op Fiie

Euhm, wat met zwangerschapsbescherming? Zou ik toch even navragen aan RVA o ...
Omdat ik zo ziek ben geweest vanwege mijn zwangerschap hebben ze beslist om mij te ontslaan, met als reden dat de werkdruk te hoog werd voor mijn collega’s en dat ze zich niet aan de planning kon houden. Dit was mijn eerste baan in belgie dus zat nog niet bij een vakbond.

4 maanden geleden

Reactie op OB.LINA

Omdat ik zo ziek ben geweest vanwege mijn zwangerschap hebben ze beslist om ...
Zou voor de zekerheid bij de hulpkas of RVA gaan navragen of dit zomaar kan

4 maanden geleden

Reactie op Fiie

Zou voor de zekerheid bij de hulpkas of RVA gaan navragen of dit zomaar kan ...
Oke dankjewel voor je informatie, is voor mij allemaal nog nieuw 😊

4 maanden geleden

Reactie op OB.LINA

Omdat ik zo ziek ben geweest vanwege mijn zwangerschap hebben ze beslist om ...
Jaa ik had dus ook precies hetzelfde. Maar ik denk nu wel dat het voor mij ook beste is geweest. Ik voel me stuk beter nu ik er niet meer werk. Ik ga alle fijne tips hier meenemen. Hopelijk komt het allemaal goed. ^^

4 maanden geleden

Reactie op Kunchiek

Jaa ik had dus ook precies hetzelfde. Maar ik denk nu wel dat het voor mij ...
Ja dat heb ik ook idd, plus heb nog een 1 jarige rond lopen 🤣

4 maanden geleden

Reactie op OB.LINA

Ja dat heb ik ook idd, plus heb nog een 1 jarige rond lopen 🤣
Beste is dan nu voor jezelf en je kindjes passen. Komt allemaal goed!