31 Reacties
3 maanden geleden
Ik hou het bij mijn oude myfamily al lid voor 15 jaar en altijd tevreden van ook met betalingen en als je hulp nodig hebt
3 maanden geleden
Reactie op LSteurs
En wat doen deze net? Regelen je kinderbijslag gewoon dan, of hanger er nog ...
Ze regelen alles. Eigenlijk is overal hetzelfde nu het Vlaams is geworden. Mijn 2 oudste zijn met extra zorgnood en was via myfamily makkelijk aan te vragen.
3 maanden geleden
Een vraagje wat houd startbedrag in? In Nederland krijg je om de 3 maanden klein bedrag voor je kind. Waar je kleren eten van kan kopen. En dat heet kindgebonden budget. En dat krijg je van de belastingdienst.
3 maanden geleden
Reactie op Rachelle1986
Ze regelen alles. Eigenlijk is overal hetzelfde nu het Vlaams is geworden. ...
Wat kan je dan zoal aanvragen?
3 maanden geleden
Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal
Een vraagje wat houd startbedrag in? In Nederland krijg je om de 3 maanden ...
Je krijgt 2 maanden voor de geboorte een bedrag van 1214 per kind euro aan te vragen vanaf 5 maanden zwangerschap je krijgt dan attest van je gynaecoloog en dat moet je insturen dan je kinderbijslag zoals myfamily, parental, fons
3 maanden geleden
Reactie op Ooievaar12
Wat kan je dan zoal aanvragen?
Aanvragen startbedrag en als je kids met een beperking hebt kan je een ondersteuningstoeslag aanvragen maar dat is te hopen van niet dat je dat ooit nodig hebt
3 maanden geleden
Reactie op Rachelle1986
Je krijgt 2 maanden voor de geboorte een bedrag van 1214 per kind euro aan ...
Hoe dan als je al 2 kindjes hebt?
3 maanden geleden
Woon je in België? Werk je in Belgie Dan kan je als ik me niet vergis ook hun overzette. Hier heb je een hoger bedrag dan in Nederland
3 maanden geleden
Maar dan krijg je het startbedrag niet maar wel de maandelijkse kinderbijslag
3 maanden geleden
Reactie op Rachelle1986
Je krijgt 2 maanden voor de geboorte een bedrag van 1214 per kind euro aan ...
Jeetje, wat is België toch anders dan Nederland, België krijg je meer voor je kind dan in Nederland. Nederland kennen we geen startbedrag. Alleen maar kinderen bijslag, en kindgebonden budget. Maar is ook de vraag of je dat krijgt, als je veel verdient krijg je het niet eens
3 maanden geleden
Reactie op Rachelle1986
Aanvragen startbedrag en als je kids met een beperking hebt kan je een onde ...
Wij gaan met ons zoontje naar de kinesist voor fijne en grove motoriek. Maar kan je bv ook opvang aanvragen voor als de kindjes ziek zijn?
3 maanden geleden
Jeetje, wat is België toch anders dan Nederland, België krijg je meer voor ...
Idd, ik weet het ben zelf oorspronkelijk Nederlandse veel familie nog daar. Wonen jullie al lang in belgie
3 maanden geleden
Reactie op Ooievaar12
Wij gaan met ons zoontje naar de kinesist voor fijne en grove motoriek. Maa ...
Nee dit is bijvoorbeeld als je kinderen een beperking hebben zoals ass, down, epilepsie soms en je en of medicatie minstens 3 soorten van hun lijst geeft, therapie volgt buiten school waar je ze naar toe brengt. En hoe de zorgzwaarte meetelt op je gezin.
3 maanden geleden
Reactie op Rachelle1986
Idd, ik weet het ben zelf oorspronkelijk Nederlandse veel familie nog daar. ...
Wij kunnen pas 28 augustus inschrijven in Antwerpen, maar kunnen vanaf morgen verhuizen,
3 maanden geleden
Wij kunnen pas 28 augustus inschrijven in Antwerpen, maar kunnen vanaf morg ...
Ik zou dan bij de gemeente vragen hoe je het met je kinderen kan doen voor de kinderbijslag. Mijn kinderen zijn hier in België geboren (woon al 17jaar hier in januari)
3 maanden geleden
Wij kunnen pas 28 augustus inschrijven in Antwerpen, maar kunnen vanaf morg ...
Jij zou wel dan als je officieel in België woont het startbedrag van 1214 euro kunnen aanvragen voor je volgende kindjes. Ik weet nu niet hoe dit zit met een tweeling dat je het startbedrag dan 2x krijgt. Geen idee.
3 maanden geleden
Reactie op LSteurs
Jij zou wel dan als je officieel in België woont het startbedrag van 1214 e ...
Ik heb te horen gekregen dat wij dan 2x de bedrag krijgen, omdat het gaat om per kind. Maar zal morgen eens vragen bij gynaecoloog.
3 maanden geleden
Ik heb te horen gekregen dat wij dan 2x de bedrag krijgen, omdat het gaat o ...
Idd omdat je een tweeling krijgt krijg je het bedrag 2x gynaecoloog moet je een attest invullen dat gebeurt normaal na 5mnd zwangerschap dus rond oktober voor ons
3 maanden geleden
Reactie op Rachelle1986
Idd omdat je een tweeling krijgt krijg je het bedrag 2x gynaecoloog moet je ...
Wat is attest?