28 Reacties
vor 5 Monaten
Reactie op miloli
Heb je al nieuws van je bloedname?
Nee jammer genoeg nog niet
vor 5 Monaten
Hcg is 74 maar…. Dus net 4 weken wat ik dacht is dit een oke waarde voor 4 weken?
vor 5 Monaten
Reactie op HopefullyMommy2025!
Hcg is 74 maar…. Dus net 4 weken wat ik dacht is dit een oke waarde voor 4 ...
Als je niet 100% zeker bent van je eisprong dan kan je nog niets concluderen. Als je deze bijvoorbeeld een dag of 2 later kreeg dan jou eigen berekenen ben je nog maar 3w5 dagen en dan is dit een hele goede waarde. Je zal binnen 3-4 dagen nogmaals bloed moeten laten nemen om de waardes te vergelijken. Hcg (in een prille zwangerschap, eens het hcg veel hoger is verdubbeld het niet altijd meer) moet verdubbelen elke 48-72 uur.
Is je progesteron getest? Die ligt idealiter boven de 20 (onder de 10 is meestal een slecht teken)
In het fertiliteitstraject (dan zijn ze 100% zeker van de eisprong) testen ze op dag 15 na de eisprong. Op die dag zien ze graag een hcg van meer dan 100u/l. Is het hcg boven de 80 dan zien ze dit als hoopvol en dat volgen ze verder op. Een hcg lager dan 80 wordt als niet hoopvol beschouwd en verder opgevolgd.
Ook bij niet evolutieve zwangerschappen kan het hcg licht stijgen. Welk heel verwarrend kan zijn.
vor 5 Monaten
Reactie op miloli
Als je niet 100% zeker bent van je eisprong dan kan je nog niets concludere ...
Nee progesteron is niet getest maar moet volgende week dinsdag terug naar huisarts voor het bespreken van alles en zal vragen om dan nog eens zen bloedname te doen
vor 5 Monaten
Reactie op HopefullyMommy2025!
Nee progesteron is niet getest maar moet volgende week dinsdag terug naar h ...
Jij was thuis zelf ook aan het testen hé? Blijf ook thuis gewoon wat verder testen. Dat zal je wat geruststellen.
(Dat 2 dagen soms hetzelfde lijken is niet abnormaal, hcg in urine heeft lagere en wisselende concentraties dan bloed) maar om de dag zou je toch een verschil moeten zien.
vor 5 Monaten
Reactie op miloli
Jij was thuis zelf ook aan het testen hé? Blijf ook thuis gewoon wat verder ...
Ja ik ga nu om
De dag testen ;)