57 Reacties

één maand geleden

Reactie op KDDY

Neen niemand bijgeroepen gewoon doorverwijzing naar Leuven .. maar op de fo ...
Waar dat zwarte gat zit horen normaal ook hersenen te zitten... ik dacht dat mijn gynaecoloog gisteren bij 20w echo iets had gezegd van de kleine en grote hersenen. En waar dat zwarte gat is horen de kleine hersenen te zitten als ik goed heb onthouden... Hopelijk komt alles nog goed! ❤️

één maand geleden

Reactie op GlitterxGirl

Waar dat zwarte gat zit horen normaal ook hersenen te zitten... ik dacht d ...
Neen, dat zwarte gat hoort daar te zitten, dat is de cisterna magna. De kleine hersenen zitten daar vlak naast, die zijn aan de kleine kant, maar kan nog gewoon ok zijn. Er ontbreken geen hersenen. Geen mensen bang maken als je er niks van kent ;).

één maand geleden

Reactie op Triplo

Neen, dat zwarte gat hoort daar te zitten, dat is de cisterna magna. De kle ...
Waar zie je de kleine hersenen dan ? Want ze zij de achterste hersenen zagen er niet goed uit en het was niet zoals een normale echo .. dus naar wat moet ik kijken dan

één maand geleden

Reactie op KDDY

Waar zie je de kleine hersenen dan ? Want ze zij de achterste hersenen zage ...
Vlak naast het zwarte gat, dat is het cerebellum. Maak jezelf niet gek door daar op te blijven staren, ze zullen je in Leuven alles wel goed uitleggen.

één maand geleden

Reactie op Triplo

Vlak naast het zwarte gat, dat is het cerebellum. Maak jezelf niet gek door ...
Vraag me dan af wat een ‘’normale” echo foto is dan ik wou het graag vergelijken .. ja hopelijk maar zou het dringend zijn denk je ? Omdat ik dacht dat ik wel sneller er terecht kon merci alvast voel me wel wat geruster

één maand geleden

Reactie op KDDY

Vraag me dan af wat een ‘’normale” echo foto is dan ik wou het graag vergel ...
Het is heel moeilijk om twee echo’s te vergelijken als leek, en al zeker omdat dit een stilstaand beeld is, een doorsnede in 1 vlak. De kleine hersenen zijn aan de kleine kant. Dat kan gewoon toevallig zijn (tot 2 weken kleiner geschat kan nog gewoon normaal zijn), maar kan ook wijzen op een onderliggende afwijking. Dat is niet “dringend” of iets dat behandeld moet worden, maar iets dat verder onderzocht moet worden met betere echo-apparatuur, en opgevolgd moet worden, om te zien of er een reden voor is, en in te schatten of er gevolgen gaan zijn.

één maand geleden

Reactie op Triplo

Het is heel moeilijk om twee echo’s te vergelijken als leek, en al zeker om ...
Maar als er te erge gevolgen gaan zijn wil ik dat liever weten .. als mijn kind teveel gaat lijden willen we niet verder gaan natuurlijk .. heb toch dan maar 4 weken nog

één maand geleden

Reactie op KDDY

Maar als er te erge gevolgen gaan zijn wil ik dat liever weten .. als mijn ...
Hoezo 4 weken?

één maand geleden

Reactie op Triplo

Hoezo 4 weken?
Bij heel ernstige of niet met leven verenigbare afwijkingen mag de zwangerschap tot 24 weken afgebroken worden. Erna niet meer omdat dan de grens van levensbatbaarheid bereikt is.

één maand geleden

Reactie op miloli

Bij heel ernstige of niet met leven verenigbare afwijkingen mag de zwanger ...
Hu? Waar haal je die termijn?

één maand geleden

Reactie op Triplo

Hu? Waar haal je die termijn?
Klopt dat niet dan? Dat wordt toch altijd gezegd? Dat het maar mag tot de termijn waarop een kindje levensvatbaar is.

één maand geleden

Reactie op miloli

Klopt dat niet dan? Dat wordt toch altijd gezegd? Dat het maar mag tot de t ...
In Nederland mag vrijwillige abortus, zonder medische redenen, tot 24 weken. In België maar tot 12 weken. Op zwangerschapsafbreking owv ernstige medische problemen die niet behandelbaar zijn staat geen termijn.

één maand geleden

Reactie op Triplo

In Nederland mag vrijwillige abortus, zonder medische redenen, tot 24 weken ...
Echt? Oké, dan is dat een hartnekkige misvatting bij veel mensen vrees ik. (Alsook bij de topicstarter) Dankje voor de opheldering!

één maand geleden

Reactie op miloli

Echt? Oké, dan is dat een hartnekkige misvatting bij veel mensen vrees ik. ...
Ja wist het niet dacht maar 24 vind dat er weinig over word gezegd . Ik hoop gewoon dat de kleine hersenen toch nog wat gaan groeien als dat nog gebeurd en dat het meevalt

één maand geleden

Reactie op KDDY

Ja wist het niet dacht maar 24 vind dat er weinig over word gezegd . Ik hoo ...
Daar zou ik ook van uit gaan!

één maand geleden

Reactie op Triplo

Daar zou ik ook van uit gaan!
Danku voel me wel al wat beter, vind er opzich weinig over

één maand geleden

Reactie op Triplo

Neen, dat zwarte gat hoort daar te zitten, dat is de cisterna magna. De kle ...
Ik vergelijk alleen maar met wat de gynaecoloog aan ons heeft getoond en dat zag er wel anders uit... 🤷🏻‍♀️ Zonder dat zwarte gat.

één maand geleden

Reactie op Triplo

In Nederland mag vrijwillige abortus, zonder medische redenen, tot 24 weken ...
Ja dat klopt! In ons geval met CMV kunnen we ons kindje laten geboren worden als er te veel schade zou te zien zijn in de hersenen en hij niet levensvatbaar zou zijn, maar dat moet in combinatie met een positieve vruchtwaterpunctie.

één maand geleden

Reactie op Moonwomxnn

Ja dat klopt! In ons geval met CMV kunnen we ons kindje laten geboren word ...
Wat is cmv ? En alles in orde met jullie kindje

één maand geleden

Dat is helemaal niet fijn om te lezen. Hopelijk krijgen jullie toch nog goed nieuws in Leuven 🍀🍀🍀