57 Reacties
één maand geleden
Reactie op KDDY
Neen niemand bijgeroepen gewoon doorverwijzing naar Leuven .. maar op de fo ...
Waar dat zwarte gat zit horen normaal ook hersenen te zitten...
ik dacht dat mijn gynaecoloog gisteren bij 20w echo iets had gezegd van de kleine en grote hersenen. En waar dat zwarte gat is horen de kleine hersenen te zitten als ik goed heb onthouden...
Hopelijk komt alles nog goed! ❤️
één maand geleden
Reactie op GlitterxGirl
Waar dat zwarte gat zit horen normaal ook hersenen te zitten...
ik dacht d ...
Neen, dat zwarte gat hoort daar te zitten, dat is de cisterna magna. De kleine hersenen zitten daar vlak naast, die zijn aan de kleine kant, maar kan nog gewoon ok zijn. Er ontbreken geen hersenen. Geen mensen bang maken als je er niks van kent ;).
één maand geleden
Reactie op Triplo
Vlak naast het zwarte gat, dat is het cerebellum. Maak jezelf niet gek door ...
Vraag me dan af wat een ‘’normale” echo foto is dan ik wou het graag vergelijken .. ja hopelijk maar zou het dringend zijn denk je ? Omdat ik dacht dat ik wel sneller er terecht kon merci alvast voel me wel wat geruster
één maand geleden
Reactie op KDDY
Vraag me dan af wat een ‘’normale” echo foto is dan ik wou het graag vergel ...
Het is heel moeilijk om twee echo’s te vergelijken als leek, en al zeker omdat dit een stilstaand beeld is, een doorsnede in 1 vlak. De kleine hersenen zijn aan de kleine kant. Dat kan gewoon toevallig zijn (tot 2 weken kleiner geschat kan nog gewoon normaal zijn), maar kan ook wijzen op een onderliggende afwijking. Dat is niet “dringend” of iets dat behandeld moet worden, maar iets dat verder onderzocht moet worden met betere echo-apparatuur, en opgevolgd moet worden, om te zien of er een reden voor is, en in te schatten of er gevolgen gaan zijn.
één maand geleden
Reactie op miloli
Klopt dat niet dan? Dat wordt toch altijd gezegd? Dat het maar mag tot de t ...
In Nederland mag vrijwillige abortus, zonder medische redenen, tot 24 weken. In België maar tot 12 weken. Op zwangerschapsafbreking owv ernstige medische problemen die niet behandelbaar zijn staat geen termijn.
één maand geleden
Reactie op Triplo
Neen, dat zwarte gat hoort daar te zitten, dat is de cisterna magna. De kle ...
Ik vergelijk alleen maar met wat de gynaecoloog aan ons heeft getoond en dat zag er wel anders uit... 🤷🏻♀️
Zonder dat zwarte gat.
één maand geleden
Reactie op Triplo
In Nederland mag vrijwillige abortus, zonder medische redenen, tot 24 weken ...
Ja dat klopt!
In ons geval met CMV kunnen we ons kindje laten geboren worden als er te veel schade zou te zien zijn in de hersenen en hij niet levensvatbaar zou zijn, maar dat moet in combinatie met een positieve vruchtwaterpunctie.