13 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op katco
Ik weet niets van loempia's maken maar worden die niet gefrituurd nog? Echt ...
Ze worden inderdaad nog gefrituurd, maar een loempia is snel gebakken, in 2-3 minuten ziet die er al snel goudbruin uit. Ik vind het heel jammer. Alle loempia’s met kip die ik tot nu toe heb gegeten waren altijd vanbinnen goed gebakken. Maar juist die van gisteren (had ze bij iemand gehaald die het lekker maakt) zag de kip er nog roos uit. Voel me vreselijk schuldig. Dit moest me echt overkomen juist wanneer ik voor de eerste keer zwanger ben :(
4 maanden geleden
Ik zou je niet teveel zorgen maken.
Ik wist pas op 5 weken dat ik zwanger was en heb die eerste weken dus nog vanalles gegeten dat "niet mag" zoals americain, parma ham, salami, ...
Onze mini is nu 9 weken en helemaal gezond volgens de gynaecoloog.
4 maanden geleden
Ik zou gewoon zeggen dat je geen kip meer lust of zo iets. Maar het is 1x gebeurd dan zou ik niet zo heel druk om maken. Maar als je volgende keer weer ziet dat kip niet ga is, gewoon zeggen tegen de persoon.
4 maanden geleden
Reactie op Triplo
Kan het kipdijfilet geweest zijn? Daar zitten vaak stukjes bij die rozig bl ...
Het was van kipfilet gemaakt :( ik zie op internet dat toxoplasmose weinig symptomen heeft, ik heb over 1,5 week een afspraak voor mijn eerste echo. Kan de gynaecoloog zien of ik infectie heb of moet er hiervoor opnieuw een bloedtest gedaan worden?
4 maanden geleden
Reactie op razua
Het was van kipfilet gemaakt :( ik zie op internet dat toxoplasmose weinig ...
Da zie je alleen in bloed denk ik... maar niet zeker.
Vraag het gewoon dan ffe ☺️
4 maanden geleden
Reactie op razua
Het was van kipfilet gemaakt :( ik zie op internet dat toxoplasmose weinig ...
De gyn kan dit niet zien. Enkel door een bloedonderzoek, maar er is altijd een incubatietijd wanneer dit maar in het bloed te zien is. Maar ik zou mij geen zorgen maken hoor. De kans is echt super klein. Maar ik veronderstel dat je toch nooit rauwe kip eet in een loempia? Volgens mij is dat niet rauw hoor.
4 maanden geleden
Reactie op Hallo678
De gyn kan dit niet zien. Enkel door een bloedonderzoek, maar er is altijd ...
Het was echt wel rauw en zelfs heel roos, mijn vriendin heeft het naast mij gebakken. Ik zag dat ze het echt maar 3 minuten heeft gebakken in een pan met weinig olie. Ze heeft ze van iemand gekocht maar die persoon heeft de loempia’s met rauwe kip gerold, wat verkeerd is. In dit geval waren ze dus helemaal rauw. De kans is er dus wel toch dan? Ik kan wel spreken over 2 a 3 blokjes kipfilet. Ze had het ook uit de diepvries gehaald, dus beetje ontdooid en op die manier gebakken. Ik ben echt bang voor de gevolgen. Ik ben namelijk iemand die zelfs bang was van gebakken vlees omdat ik twijfelde of het goed is gebakken of niet. Maar bij deze zag ik gewoon dat het roos was toen ik de loempia in twee had gebroken. Ik heb dus zeker 1 loempia gegeten en bij de tweede merkte ik dat op. Ik krijg alleen maat stress nu…