2 Reacties

3 maanden geleden

Goh ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken. Ik zou ook maar max. 1x per week wegen. Als je morgen zou wegen kan het goed zijn dat je weer wat bij bent. Zou ook steeds op hetzelfde moment van de dag wegen, want dat kan ook verschillen. Ben je net naar de wc geweest of heb je dag voordien een zware maaltijd gegeten, heb je meer kleding aan, ... kunnen allemaal factoren zijn om iets zwaarder of lichter te zijn. Je gewicht kan nu heel erg gaan schommelen, afhankelijk van wat je eet of hoeveel beweging je hebt. Ik zou dus een vast moment in de week inplannen en enkel dan wegen. Moest je dan nog af vallen en je zorgen maken, zou ik je gynaecoloog/vroedvrouw even contacteren. Maar ik denk niet dat je je nu zorgen hoeft te maken

3 maanden geleden

Ik denk dat de beste tip is om je gewoon niet zo te focussen op je gewicht. Als je je max 1 keer per week weegt (als je het dan toch wil bijhouden) is dit meer dan voldoende. Ik weeg s avonds ook altijd een kilo meer dan de ochtend erna. Dit zijn geen getallen om je zorgen over te maken.