21 Reacties
4 maanden geleden
Hey Lilly, persoonlijk zou ik ouderschapsverlof opnemen voor de nodige periode, maar niet volledig. Je kan nadien bijvoorbeeld nog ouderschapsverlof in een 1/5de opnemen. Dan ben je bijvoorbeeld altijd op woensdag of vrijdag thuis. Ook heb je vermoedelijk recht op nog een extra premie. De Vlaamse Aanmoedigingspremie. Moet je maar eens opzoeken. Is ook nog iets in de 200 euro als ik mij niet vergis. 😄 Het is inderdaad geen gemakkelijke beslissing om financieel te maken. Ikzelf twijfel ook nog.
4 maanden geleden
Wij hebben ook een periode van 2 maand te overbruggen tot ons kindje naar de creche kan, ik ga om financiele reden ook gewoon na de moederschapsrust terug 100 % werken. Dit betekend dat ik in mei terug zou beginnen, ik ga gewoon elke week een verlofdag inplannen, zodat ik toch al 1 dag thuis ben tot die tijd en de rest ga ik toch moeten proberen opvangen met mijn vriend, oma's en opa's, eventueel meter peter die eens een dag kan komen in de week?
4 maanden geleden
Ik neem ook 2maanden vanwege de opvang.
Maar eerlijk, bij m’n eerste heb ik 1maand gepakt en zij was een huilbaby tot 9maand… ik had nog effe langer thuis willen blijven eigenlijk.
4maand is echt te kort.
Maar idd financieel echt een ramp. Je hebt wel recht op een aanmoedigingspremie dat is wel de moeite! Ik dacht dat ik 200 euro extra had.
4 maanden geleden
Reactie op lilly222
Zou maar rond 900 euro zijn maandelijks voor als je voltijds doet.. daardoo ...
Inderdaad niet veel...ik.moet het nog eens uitpluizen want ik werk in het onderwijs. Normaal kan ik vanaf januari vast benoemd raken, dan is er geen probleem. Maar als dat door 1 of andere reden toch niet lukt weet ik eigenlijk niet hoeveel ik zal verdienen.
4 maanden geleden
Aangezien ik geen creche heb tot september neem ik 1 maand extra. Ik verdeel dit wel onder 2 weken verlof en 2 weken ouderschapsverlof zodat ik niet zo'n laag inkomen zal hebben. Het is een luxe dat ouderschapsverlof maar financieel toch wel rekenen en tellen 😅 daarna neem ik elke week 1 dag ouderschapsverlof op.
4 maanden geleden
Ook al denken aan 2026...
Door je zwangerschapsverlof ga je minder dagen werken in 2025, wat dus wil zeggen dat je minder verlof zal krijgen om in 2026 op te nemen...
4 maanden geleden
Reactie op LW1999
Normaal heeft dit geen invloed op jouw verlofdagen hoor...
Oh, ik dacht het wel...
mijn fout dan!