7 Reacties

23 dagen geleden

Had er ook last van ik heb compressie sokken gehaald en dat scheelt een hele hoop. Ze hebben bij de action bijna de reis afdeling travelsocks die zijn echt top.

23 dagen geleden

Vorige zwangerschap heel veel last van gehad. Het vocht drupte letterlijk uit mijn benen. Heb je enkel last van de onderbenen of ook de bovenbenen? Je kan om te slapen de benen een beetje hoger leggen dat het vocht wat weg trekt. Koude douche spriet kan ook verlichting bieden. En steunkousen dragen of laten windelen. Als je manuele therapie nodig hebt voor lymfe drainage kan je best iemand zoeken die de methode van Vodder toepast. Steunkousen bij de bandagist trek je met voorschrift terug van het ziekenfonds.
Als ik jou was even verloskundige bellen van ziekenhuis, lees in de app namelijk dat het niet goed is als je vocht vast houd.

21 dagen geleden

Reactie op SilBilly

Had er ook last van ik heb compressie sokken gehaald en dat scheelt een hel ...
Dankuwel

21 dagen geleden

Reactie op Ooievaar12

Vorige zwangerschap heel veel last van gehad. Het vocht drupte letterlijk u ...
Vooral onderbenen, heb heel veel alst ivm stappen en trap enzo heel zwaar. Dankjwel voor de info

21 dagen geleden

Reactie op kennaxx

Vooral onderbenen, heb heel veel alst ivm stappen en trap enzo heel zwaar. ...
Ook wandelen zorgt voor een betere doorstroming van de lymfe vaten. Als je benen echt stram aanvoelen en je putjes erin kan duwen zou ik voor de zekerheid het advies van een dokter vragen. Ik dacht vorige zwangerschap ook het is niet meer zolang en het hoort erbij, maar dat heb ik mij achteraf wel beklaagt. Maar ik had het toen wel heel extreem wat niet zo vaak voorkomt blijkbaar.

21 dagen geleden

Reactie op Ooievaar12

Ook wandelen zorgt voor een betere doorstroming van de lymfe vaten. Als je ...
Ooh, ja ik zit nooit stil dus ik beweeg echt genoeg voor doorstroming te hebben, dankuwel voor advies