16 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb precies hetzelfde mss ook omdat ik hiervoor een miskraam heb gehad. Ik wil ook nog een afspraak maken voor extra echo
4 maanden geleden
Reactie op xJessV
Via het ziekenhuis ging dit niet omdat ze erop staan dat mijn gynecoloog di ...
Ja hier in de buurt (genk) doen ze het privé buiten zkh om kan je daar afspraken maken.
4 maanden geleden
Hey mama, ik heb dit laten doen! Ik heb elke 4 weken een echo maar in het begin is het altijd spannend omdat de symptomen op en af gaan en je de baby nog niet voelt dus is heel normaal dat jij je zo voelt hoor.
Jij draagt het kindje dus als jij graag wat meer zekerheid wilt zou ik lekker gaan!!
Ik had 21 juni eerste echo en 22 juli (12 weken) de volgende. Duurde mij ook te lang dus ben 6 juli voor een pretecho gegaan was toen 8+4. Was super fijn om de baby te zien en hartje te horen. Plus kreeg veel foto's en filmpjes nadien opgestuurd via de mail.
4 maanden geleden
Lieve mama, als jij daar nood aan hebt moet je dat gewoon doen. Zeker met je nare voorgeschiedenis met een miskraam. Als je dat niet hebt meegemaakt kun je niet begrijpen hoelang die weken zijn tussen de echo's. Als je daar nood aan hebt en je dat wil doen moet je dat gewoon doen en hoeven mensen daar geen commentaar op te hebben. Ik heb een echo gehad aan 6w, 8w en heb nog 1 aan 10w omdat ik zo paniekerig ben na mijn miskraam. Er is daar niets mis mee. You do you lieve mama, alles om jou minder stress en meer zekerheid te bezorgen ❤️
4 maanden geleden
Reactie op Stay1620
Lieve mama, als jij daar nood aan hebt moet je dat gewoon doen. Zeker met j ...
Heb je die extra echo's bij je gynaecoloog kunnen laten maken?
Ik heb vrijdag een intake bij een nieuwe gynaecoloog, omdat ik me in de steek gelaten voelde bij mn 2 miskramen. Ik wil aan de nieuwe ook vragen voor extra echo's, omdat die weken ertussen te lang zijn. Ik kan vanaf 14w bij mijn vroedvrouw wel langsgaan om tussenin het hartje te horen.
Van die pretecho's heb ik niet zo'n goeie dingen gelezen, dus dat durf ik niet te laten doen. Als je 2 miskramen achter de rug hebt, wil je geen risico's nemen 🙈
4 maanden geleden
O lieve schat, gewoon doen wat je wilt!
Mijn eerste zwangerschap was een miskraam, mijn tweede een stresszwangerschap met altijd wel iets te zien op de echo ik heb zeker 4x een pretecho laten nemen hahaha!
Ik snap je wel ❤️
Nu met deze zwangerschap, terug stress want ik heb cmv… dus ik krijg om de twee weken een echo. Nu zal er 3weken tussen zitten. Maar het is ook al aan het kriebelen voor een pretecho hoor haha! 😜
4 maanden geleden
Reactie op Fiie
Heb je die extra echo's bij je gynaecoloog kunnen laten maken?
Ik heb vrijd ...
Mijn gynaecoloog heeft onmiddellijk zelf voorgesteld om meer tussentijdse echo's te doen. Ik dacht aan eentje maar ze heeft er zelf 2 voorgesteld. Ze weet dat ik heel angstig ben en heeft heel veel respect en begrip voor onze situatie. Als je de juiste gynaecoloog vindt die wat menselijk is, kun je dat zeker vragen 😘 ik zelf doe ook geen pretecho's, ik wil enkel een 3D echo als ik wat verder ben maar tot dan doe ik liever alles via de dokter.
4 maanden geleden
Reactie op Stay1620
Mijn gynaecoloog heeft onmiddellijk zelf voorgesteld om meer tussentijdse e ...
Zeer belangrijk om een goede gynaecoloog te hebben, inderdaad! Die van mij miste echt empathie, wat je wel nodig hebt bij een miskraam, zeker wanneer je al 11w bent.
Bij mn 1ste echo was de nieuwe gynaecoloog opgeroepen, dus heeft een assistent de echo gedaan en die was best donker 🙈 nu vrijdag heb ik een intakegesprek, dus ga vragen voor extra echo's 🙏
4 maanden geleden
Bij mij zat er nu wel 5weken tussen maar met cmv belde ik gewoon voor een extra controle en uitleg enzo dus dat was zeker geen probleem 😉
4 maanden geleden
Ik moet eerlijk toegeven dat ik om de 2 weken zelf al lang vind😅 nu ongeveer 10 dagen geleden echo gehad en volgende donderdag de nipt test enzovoort en toch slaat de onzekerheid weer toe gezien mijn kwaaltjes zo goed als verdwenen zijn ( ben net 12w gepasseerd) dus ik snap zeker dat je alternatieven zoekt 🙈