Dames,
Ik ben ondertussen in mijn 13e week van de zwangerschap. Ondertussen is mijn libido weer aan het verhogen dus dat is fijn. Echter heb ik wel een vraag. Mijn man is gek van mijn borsten en tepels, nu zeker omdat ze tijdens de zwangerschap groter en voller zijn. Hij likt en zuigt hier dan ook graag aan, maar hij en ik hebben een beetje bang dat hij hierdoor de melkproductie begint te stimuleren. Ik heb gehoord dat als je zuigt of kolft je een bevalling in gang kan zetten en daar heb ik dus bang voor. Wat denken jullie? Hoe zit het bij jullie momenteel? Mijn vriend had het gevoel dat hij toch al wel iets leek te proeven, maar wist het niet zeker.
#durftevragen
Ik vermoed dat dit zou gebeuren als je bijna bent uitgerekend. Maar natuurlijk alles kan zou ik denken. Ik zou dit zeker vragen aan de gynaecoloog of vroedvrouw. Al is dat misschien een genante vraag. Misschien dat je op een subtiele manier kan vragen.
Er zijn genoeg vrouwen die borstvoeding geven terwijl ze zwanger zijn. Dat wordt alleen afgeraden bij bepaalde complicaties/dreigende vroeggeboorte, en dan mag je ook geen seks/orgasme meer hebben.
Het is trouwens zeer onwaarschijnlijk dat je man de juiste zuigtechniek heeft om een toeschietreflex op te wekken, en het is de oxytocine die daarbij vrij komt die eventueel kan zorgen voor samentrekken van de baarmoeder. Dezelfde stof die vrijkomt bij een organsme.