20 Reacties
2 maanden geleden
Wij hebben zowel peter als meter vrienden gevraagd. Ervaring leert me dat vaak familie verkeerd uitdraait
2 maanden geleden
Ik heb voor mijn oudste mijn broer en nicht (nicht geen contact meer mee)
Nu mijn jongste is het een vriendin en stiefpapa (stiefpapa en mijn mama geen contact meer mee) is wel
2 maanden geleden
Natuurlijk mag je vrienden als meter en peter vragen.
Ik zou nu wel niet de eerste de beste vrienden hiervoor vragen maar ook kijken naar welke normen en waarden zij hebben en of zij in staat zullen zijn om voor jullie kind te zorgen mochten jullie er niet meer zijn...
want jullie ouders zullen sneller op leeftijd zijn tov vrienden en het hele idee van meter en peter is dat zij voor het kind zorgen als jullie er niet meer zijn.
Hebben jullie een beste vriendin/vriend waaraan je dit zou kunnen vragen?
2 maanden geleden
Nu bij dit baby'tje is het moeilijk want wilde beste vriendin vragen maar dat kan niet want zij is moslim. Dus nu nog aan bedenken wie wel
2 maanden geleden
Mijn papa was al boos toen mijn broer mij als meter vroeg i.p.v. hem, hij voelde zich gepasseerd en vond dat hij peter had moeten zijn. Ik vind dat ouderwets en denk net zoals jou. Zij zijn al grootouders en wij willen ook liever 'jonge' mensen als meter/peter.
Wij gaan nu onze broers vragen, maat omdat ik maar 1 broer heb en we 2 kindjes willen, ga ik bij de 2de waarschijnlijk ook een vriendin vragen.
Als mijn vader moelijk gaat doen is dat zijn probleem. Dit is onze keuze en je moet gewoon achter jouw keuze blijven staan en niet gaan aanpassen omdat zij nu even in hun gat gebeten zijn 😘 uiteindelijk zullen ze wel dolgelukkig zijn met de rol als oma en opa
2 maanden geleden
Reactie op GlitterxGirl
Natuurlijk mag je vrienden als meter en peter vragen.
Ik zou nu wel niet d ...
Ja de meter, zou mijn beste vriendin worden. Zij is nu al ontzettend hard betrokken bij men zwangerschap en is ook al langer dan 10 jaar men beste vriendin. Bij de peter zou het 1 van de 2 goede vrienden van men partner zijn, we hebben er dus wel vertrouwen in. Al kan het natuurlijk altijd dat door omstandigheden je na zoveel jaar geen contact meer hebt, maar dat is met familie toch net hetzelfde?
+ Heb gelezen, je kan ook altijd nog iemand opgeven als voogd voor moesten we er beide niet meer zijn.
2 maanden geleden
Reactie op Fiie
Mijn papa was al boos toen mijn broer mij als meter vroeg i.p.v. hem, hij v ...
Ja voila, helemaal dat! Misschien is het door de hormonen dat men emoties hierbij zo op hol sloegen 🙈 ik begin namelijk voor nogal veel te wenen nu. Maar merk toch ook wel dat ik het moeilijk los kan laten en dat er toch wel een schuldgevoel is. Natuurlijk, als je aan ieders wensen moet voldoen denk ik dat het kind een stuk of 10 meters en peters zou moeten hebben. 🤷🏼♀️
2 maanden geleden
Wij hebben elk maar 1 zus dus bij ons 2de worden het sowieso vrienden. Maar dan echt onze béste vrienden. Ik vind dat een mooie manier van iemand nog nauwer betrekken in je leven... Aan de rest van mijn familie heb ik toch niets, een bloedband zegt zeker niet alles. Ik heb met een aantal vrienden een veel nauwere band... En ben ook van idee: grootouders zijn al grootouders, die hoeven niet nog eens meter of peter te zijn.
2 maanden geleden
Hey,
Wij zijn niet zo voor vrienden te vragen als meter of peter. Het leven kan heel snel veranderen waardoor je plots geen vrienden meer kan zijn door wat voor reden dan ook.
Wij hebben mijn zus en mijn man zijn nicht gekozen als meters voor onze kleine meid.
Ieder doet ermee wat je wil natuurlijk.
2 maanden geleden
Wij zouden persoonlijk ook nooit kiezen voor vrienden omdat familie altijd in ons leven zal blijven en met vrienden weet je dit niet. Mijn partner en ik hebben dan ook wel een super goede band met onze familie, wij zullen in alles altijd onze familie voorop kiezen dan vrienden. Maar dit is natuurlijk hoe wij hierin staan, jullie moeten vooral doen wat/wie jullie willen! 😘
2 maanden geleden
Ik heb mijn beste vriendin gevraagd voor meterschap, ze gaf al aan voordat ik zwanger was dat ze een tante voor de kleine wil zijn, ze had niet eens nagedacht over meterschap ik vond het vanzelfsprekend haar te vragen, ik heb het niet zo met familie mijn mama is al oma en een meter of Peter is ook iemand waar het kindje naartoe ga als de ouders en oma en opa er niet meer zijn... mijn man gaat een nonkel van hem vragen
2 maanden geleden
Zoals sommige aangeven, vrienden blijven mss niet voor altijd vrienden. Maar als het al 10 jaar je beste vriendin is, lijkt me die band net veel intenser. Met familie kan je ook altijd breken 😘 gewoon doen waar jullie zich goed bij voelen en proberen niet te kijken naar andere hun mening, het is jullie babytje!
En ik snap de gevoeligheid, die verdomde hormonen é 😅😘
2 maanden geleden
Reactie op Vero9219
Hey,
Wij zijn niet zo voor vrienden te vragen als meter of peter. Het lev ...
Ja het ding bij ons is ook dat wij verder eigenlijk geen familie hebben. Of toch niet waar we een band me hebben. Wij hebben bijvoorbeeld geen broers/zussen, geen van beide. Daarbij is het inderdaad zo dat vrienden door eender welke reden opeens geen vrienden meer kunnen zijn maar ikzelf ben meter van een kindje van mijn zogenaamde tante maar dit is al 2 jaar ruzie en komt ook nooit meer goed. Familie of niet, alles kan fout lopen. Maar ik vind het ook gewoon een beetje stom om grootouders te gaan nemen. Voor hetzelfde geld (hopelijk niet) zijn deze binnen 10 jaar er ook niet meer... Het blijft een lastige beslissing..
2 maanden geleden
Reactie op prisjj
Ik heb mijn beste vriendin gevraagd voor meterschap, ze gaf al aan voordat ...
Bij mij is het net hetzelfde verhaal, zowel over men vriendin als men gedacht over de grootouders. En verder hebben we helaas geen nauwe familie, enkel heel ver weg waar we geen band mee hebben.
2 maanden geleden
Ik ben zelf ook meter van het kindje van mijn beste vriendin en wij hebben een heel fijne band. Als je kiest voor vrienden waar je al lang een goede band mee hebt, lijkt me dit geen enkel probleem.
Met familie heb je inderdaad ook geen garantie dat dit altijd goed blijft gaan. Ik heb ook meters/peters van familieleden waar iets is misgelopen en er geen contact meer is.