4 Reacties
4 maanden geleden
Oh wat jammer, ik heb dat helaas ook mee gemaakt dat ik lege vruchtzakje had. En bleek inderdaad een miskraam was. Was gestopt met 4 weken was eerst van 6 naar 5 weken gezet. Maar na een week was de echo het zelfde. 12 april eerste echo gehad, terwijl ik gewoon positieve test in me hadden had gehad. April nog een keer miskraam en afgelopen donderdag te horen gekregen dat we een tweeling krijgen
4 maanden geleden
Stel dat je een positieve test had op 3 weken al (zou rap zijn, meestal test je positief vanaf ongeveer 10 dagen na eisprong). Dan zou je nog net geen 6 weken zwanger zijn op 3/7. Normaal is er dan wel iets te zien in de vruchtzak, een embryo en vruchtzakje(vanaf 6 weken zie je zelfs meestal al een hartje kloppen). Op 5 weken zie je meestal ook een embryo en het dooierzakje maar veel kleiner en vaak nog zonder kloppend hartje. Als je nog geen embryo ziet, zie je vaak wel al een zwangerschapsring.
Ik wil je dus niet te veel valse hoop geven (dat helpt niet, vind ik persoonlijk)
Best is dat je rekening houdt met een miskraam, als dan blijkt dat het toch goed is valt dat alleen maar mee.
Heeft ze ook het vruchtzakje gemeten? Zoja, heeft ze gezegd met hoeveel weken dit overeenstemt? Als dit wel overeenkomt met je termijn dan ziet het er echt niet goed uit.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderlijke verhalen waarbij een embryo een paar dagen later toch ineens in beeld verschijnt en gezond blijkt.
Ik hoop dat ze je goed opvolgen? Laat je thuisschrijven als je het te lastig hebt. Ik weet uit ervaring hoe slopend zulke periodes zijn, nu heeft jou welzijn even prioriteit. Zo zwevend tussen hoop en wanhoop, het is verschrikkelijk.
Wanneer mag je terug voor een 2de echo ter controle?
4 maanden geleden
Reactie op jolin1997
Oh proficiat! Bij mij was er echt enkel de vruchtzak te zien en ik heb geen ...
Die had ik ook niet, alleen enige wat ik had was, dat ik me toen niet zwanger voelde. Ik hoop voor je dat je toch in eens wat ziet in de vruchtzakje