16 Reacties

Dit was in oktober, leek zakje. En werd van 6 weken, week terug gezet en uiteindelijk bleek het een miskraam te zijn helaas, maar je kan ook gewoon wachten tot woensdag. Wil natuurlijk niet bang maken,

5 maanden geleden

Je hcg is niet voldoende gestegen in die tijdspanne. Je had een mooi hcg op 4w3d dus dat ze de termijn nu aanpassen naar 5 weken.. dat klopt gewoon niet. Dan zou je op 2w4 dagen al een hcg van 344 gehad hebben terwijl het embryo dan nog moest innestellen. Tussen de 6 en de 7 weken zou je hcg toch boven de 10000 moeten komen. Ik heb ook al een leeg vruchtzakje gehad, het bleef leeg. Mijn hcg steeg wel maar verdubbelde niet (volgens het fertiliteitscentrum was de stijging voldoende, maar het klopte dus duidelijk toch niet) Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit niet goed zal uitdraaien. Al had ik dit uiteraard graag anders voor je gezien.

5 maanden geleden

Wat jammer om dit te lezen, maar ik vrees ook dat je je moet voorbereiden op slecht nieuws 😔 Bij mijn eerste miskraam ging ik op 8w voor mijn 1ste echo en zeiden ze dat ik volgens de metingen maar 6w4d kon zijn, wat ik best vreemd vond, maar volgens de gynaecoloog moest ik mij geen zorgen maken.. uiteindelijk op 11w een miskraam gehad en dan zei de gynaecoloog dat het waarschijnlijk toch een voorboden was geweest.. dat het niet voldoende groeide en ik toch 8w had moeten geweest zijn. Ik vind dat ze veel te weinig info geven en u echt bang en onzeker achterlaten 😔 er is veel meer ondersteuning nodig! Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! Weet dat hier ook een forum is voor vrouwen die een miskraam hebben (gehad). Erover praten met lotgenoten kan 'deugd' doen ❤️

Reactie op miloli

Je hcg is niet voldoende gestegen in die tijdspanne. Je had een mooi hcg op ...
In Nederland word die test niet gedaan. Zelfs niet geslachts test.

Reactie op Fiie

Wat jammer om dit te lezen, maar ik vrees ook dat je je moet voorbereiden o ...
Ik ben toen door gestuurd naar de gynaecoloog en die gaf al aan dat de embryo gestopt was met groeien, dus kon kiezen om te wachten of tabletten krijgen, voor ik medicijnen kreeg bleek al miskraam te zijn geworden. België word eerder een bloedonderzoek gedaan dan Nederland.

5 maanden geleden

Bij mij was er op die echo een kloppend hartje te zien, dus volgens de gynaecoloog was er niets mis. Maar toen ik op 11w een spontane miskraam kreeg, heb ik via bloedonderzoek gezien dat de hcg waarde te laag was. Mijn gynaecoloog was toen op verlof, dus ik heb moeten wachten voor een echo. Daarop zag ze dan dat alles weg was. Waarschijnlijk was het niet goed aan het groeien en daarom meette het maar 6w4d ipv 8w en heeft mijn lichaam het dan zelf afgestoten

Reactie op Fiie

Bij mij was er op die echo een kloppend hartje te zien, dus volgens de gyna ...
Dat kan dat heb ik gehad met 8.6 weken zag ik hartje te langzaam kloppen, volgens de verloskundige was dat normaal. Maar met 9 weken hartje gestopt en 11 weken helaas achter gekomen dat ik niet meer zwanger was.

5 maanden geleden

Update: vandaag kreeg ik bij mijn schoonouders plots bloedverlies.. Mijn broek onder het bloed (het was een lichte blauwe 🙃). Natuurlijk paniek en wenen, gebeld naar materniteit en ik moest langskomen. Ik en men vriend waren voorbereid op de harde woorden die gingen komen… Echo zag er nog wat hetzelfde uit als dinsdag, opnieuw bloedafname en moesten wachten tot resultaat. Hcg is verder gestegen naar 8551. Voor de gynae van wacht was dit geen duidelijk teken van een miskraam, maar zelfs echt dat het nog goed kán uitdraaien.. sprak zelf uit dat zij en mijn vaste gynae rond de pot lijken te draaien en dat wij er niet veel mee zijn, maar dat ze het echt niet als een miskraam willen benoemen als het nog kan draaien.. Dit maakt ons echt helemaal 🙃😖🤯🫣 Dankjewel trouwens voor jullie ervaringen.. Wij wachten weer gewoon verder af tot woensdag…

Reactie op TyschaB

Update: vandaag kreeg ik bij mijn schoonouders plots bloedverlies.. Mijn br ...
Licht blauw lijkt mij wel wel raar en angstig. Wens je heel veel sterkte en hoop dat het allemaal goed gaat.

5 maanden geleden

Reactie op Bernadine, Mike, Malika,Chantal

Licht blauw lijkt mij wel wel raar en angstig. Wens je heel veel sterkte en ...
Oei, verkeerd uitgedrukt misschien. Ik bedoelde dat mijn broek licht blauw was & je je dus er wel iets bij kan voorstellen hoe het eruit zag 🙈

Reactie op TyschaB

Oei, verkeerd uitgedrukt misschien. Ik bedoelde dat mijn broek licht blauw ...
🫣 dan nog beangstigend,

5 maanden geleden

Reactie op TyschaB

Update: vandaag kreeg ik bij mijn schoonouders plots bloedverlies.. Mijn br ...
Op zich is het wel goed nieuws dat uw hcg zo gestegen is. Dit is een verdubbeling ten op zicht van dinsdag dan? Zal even afwachten worden dan. Ik hoop met je mee 🤞❤️

5 maanden geleden

Ik heb op 6 weken een echo gedaan en zag een vruchtje met een mooi kloppend hartje. Aangezien je op 27 mei (net zoals ik) al positief testte moet je wel zeker verder zijn dan 6 weken en zou je toch al iets moeten zien. Mijn hcg stond op 5w3d al op 13996 dus jouw waarde is idd erg laag voor die termijn. Ik vrees er een beetje voor. Laat me meer weten!

4 maanden geleden

Gynaecoloog denkt dat we moeten opletten voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. HCG blijft te veel stijgen (als ik alles volledig begrepen heb). Komende dagen regelmatig nog een bloedafname & hopelijk komt het vanzelf op gang en begint het hcg te zakken.. Bij te veel bloedverlies en pijn meteen naar spoed voor een laparoscopie 🥺 ik ben eerlijk gezegd angstig voor alles wat nog komt. Ik ga dan maar naar het andere groepje overstappen.. 😔 Veel succes lieve mama’s ❤️

Reactie op LSteurs

Ik heb op 6 weken een echo gedaan en zag een vruchtje met een mooi kloppend ...
Ik had 24 mei een positieve test in me handen.

4 maanden geleden

Reactie op TyschaB

Gynaecoloog denkt dat we moeten opletten voor een buitenbaarmoederlijke zwa ...
Hoezo buitenbaarmoederlijk? Er zit toch een vruchtzakje in je baarmoeder. Bij een leeg vruchtzakje kan het hcg ook blijven stijgen hoor. Waarom proberen ze nu niet eerst cytotec het vruchtzakje af te drijven. Als dat niet lukt is een curretage/operatieve hysteroscopie. Maar een laparoscopie is de laatste optie zou ik denken. Ik zou hier verder op doorvragen als ik jou was. Niet te snel instemmen met een laparoscopie als er nog andere opties zijn. (Laparoscopie is echt wel een week herstellen en nog veel pijn hebben) Ik heb zowel een leeg vruchtzakje gehad als een bbz. Bij de bbz zat er echt niets in de baarmoeder... maar veel vrij vocht in de buik.