11 Reacties

9 maanden geleden

Hoi! Ik heb recent een miskraam gehad en had toen hetzelfde topic gepost. Ik ben inmiddels weer zwanger en heb wel het gevoel dat het nu goed zit. Ik had toen ook een lage HCG waarde en heeel lichte positieve zwangerschapstesten. Iemand heeft toen onderstaande geantwoord op mijn vraag en was heel helpend. Ik hoop dat je er ook iets aan hebt :). Ik duim voor je! Het hangt er heel erg vanaf of je zeker bent van je ovulatie. Dus zolang je niet in een fertiliteitstraject zit zou ik er van uit gaan dat je eisprong mogelijk wat later was. Probeer wat afleiding te zoeken tot de bloeduitslag van de 2de bloedname morgen. In het fertiliteitstraject (dan zijn ze 100% zeker van de eisprong) ziet men de dag na nod (15dpo dus) graag een hcg van 100 of meer. Een hcg van 80 is ook hoopvol maar wordt opgevolgd. Hcg onder 80 geeft weinig hoop en wordt opgevolgd. Hcg stijgt snel in het begin, dus als je 2 dagen mis bent kan je hcg heel laag lijken terwijl het eigenlijk niet zo is. Of je nu zeker bent van je eisprong of niet, je moet je hcg nu eigenlijk laten opvolgen. Zoals de dokter al zei. Is het na 2 dagen mooi verdubbeld? Prima dan ziet alles er goed uit en heb je waarschijnlijk toch later je eisprong gehad. Is het niet verdubbeld (gedaald, of wel gestegen maar niet genoeg), dan zit je jammer genoeg met een ander verhaal. Soms blijft het hcg stijgen maar niet genoeg, het vruchtje is wel ingesteld maar ontwikkeld niet zoals het moet, uiteindelijk worden dit ook miskramen.

9 maanden geleden

Mijn HCG was trouwens maar 39 bij week 5. Maar het kan voor jou nog alle kanten opgaan denk ik!

9 maanden geleden

Ik had op 4 weken een hcg van 14 in april. Dit is na enkele dagen een miskraam geworden. Mijn zwangerschapstesten liepen ook af in plaats van op. Dus was een biochemische zwangerschap. Nu opnieuw zwanger, 4 weken en 2 dagen en mijn testen zijn mooi duidelijk. Maandag eerste bloedname.

9 maanden geleden

Reactie op LSteurs

Ik had op 4 weken een hcg van 14 in april. Dit is na enkele dagen een miskr ...
Exact hetzelfde als bij mij idd! Ik denk dat wij bij ons zwangerschapsverlies in dezelfde geboortegroep zaten @LSteurs :). Ook meteen de cyclus na mijn miskraam terug zwanger en hiervoor waren we 6maanden aan het proberen. Fijn te horen dat het jij jou ook goed loopt nu :)! Ik duim voor je Fiona! 馃檹馃徏

9 maanden geleden

Reactie op sillllieeee

Exact hetzelfde als bij mij idd! Ik denk dat wij bij ons zwangerschapsverli ...
Fjona heeft jammer genoeg weer een miskraam. 馃槬

9 maanden geleden

Ooh wat erg 馃様. Heel veel sterkte gewenst 鉂わ笍.

9 maanden geleden

Ik ga een miskraam krijgen dit is bevestigd in het ziekenhuis.

9 maanden geleden

Reactie op FionaL

Ooh heel veel sterkte meid! Ik weet hoe het voelt. Hoever was je nu?

9 maanden geleden

Reactie op FionaL

鉂わ笍

9 maanden geleden

Ik was gisteren 6 weken, mijn HCG was maandag 425, woensdag 805 en vandaag +1000. Als het tegen dinsdag niet gebeurd is, ga ik na een echo en bloedafname medicatie krijgen.