18 Reacties

19 dagen geleden

Das heel normaal :) ik werk zelf voor i-mens, wij bieden ook kraamhulp aan en prijzen berekenen we inderdaad op basis van inkomen, maar er is sowieso ook een maximumprijs.

19 dagen geleden

Ik moest 25 euro opstart kosten betalen en heb nu een aantal gratis sessies via lm plus

19 dagen geleden

Ik heb bij familiehulp aan aanvraag ingediend. Normaal om je loonfiches door te geven enzo.

19 dagen geleden

Wij gaan hier geen gebruik van maken. Wij hebben nu al een schoonmaakster om de 2 weken en 2 (groot)ouders die willen koken voor de eerste weken

19 dagen geleden

Wij hebben het bij ons dochter via Familiehulp gedaan en moesten idd ook loonfiches doorgeven. We vonden het wel een echte hulp! Ze kwam koken, living stofzuigen, ze kwam mij drinken & eten brengen als ik borstvoeding aan het geven was. Ze kan ook voor je kindje(s) zorgen als je even gaat douchen of als je eventjes wil slapen. We keken altijd uit naar haar komst! Toen hadden we geen poetshulp , nu komt er iemand poetsen om de 2weken 4u. Binnenkort als ik moet bevallen zouden we onze kraamhulp 1脿2x/week laten komen voor 4u voor 2-3weken. Daarna zien we wel. Ik heb deze keer een aanvraag gedaan via Ferm en ook deze keer loonfiches moeten doorsturen. Wij krijgen bijna alles terug van de kraamhulp dus dat is wel fijn.

19 dagen geleden

Wij hebben dit ook gedaan bij ons zoontje en dit was een ware verademing! Ze heeft zoveel voor ons gedaan. Grote voorraad eten gemaakt, boodschappen gedaan, de diepvries uitgekuist, mijn was telkens gedraaid, alle strijk deed zij ook, was weg Bergen ook, bedden opmaken,stofzuigen,.... Noem maar op. Het was ook gewoon een hele fijne dame waar ik telkens een gesprekje mee kon voeren, die goed voor mijn vriendje zorgde toen ik eens wou douchen of een kleine wandeling maakte met een meditatietje op. Ik heb ondertussen reeds een aanvraag gedaan voor bij deze baby ook en kijk er nu al naar uit. Wij hebben trouwens ook een kuisvrouw die elke 14dagen 4u komt, maar de kraamhulp doet echt veel meer taken dan wat je aan een huishoudhulp kan of mag vragen.

18 dagen geleden

Wij gaan het ook doen! Bij ons eerste zoontje niet gedaan en toch wel wat avonden zonder eten gezeten en in chaos geleefd. 馃馃槀 . Dus vanaf mijn man terug gaat werken, komt er iemand van i-mens.

18 dagen geleden

Reactie op katleenvw

Wij gaan het ook doen! Bij ons eerste zoontje niet gedaan en toch wel wat a ...
Ik was inderdaad ook aant denken om ze dan te laten komen zodra m'n vriend terug gaat werken! 馃槄

18 dagen geleden

Reactie op Emv18

Ik moest 25 euro opstart kosten betalen en heb nu een aantal gratis sessies ...
Lm plus Belgi毛? Want ik zit ook bij lm plus en ik vind niks over gratis sessies

16 dagen geleden

Wij hebben een aanvraag ingediend via Familiehulp. Loonfiches worden opgevraagd. Mutualiteit komt ook voor een deel tussen en als je een goede hospitalisatieverzekering heb, kan je ook wat terugkrijgen van de verzekering 馃槉

16 dagen geleden

Reactie op Moonwomxnn

Wij hebben het bij ons dochter via Familiehulp gedaan en moesten idd ook lo ...
Ik ben ook aan het denken om dit aan te vragen bij ferm. Maar trek je hier van de ziekenkas niet veel van terug?

16 dagen geleden

Reactie op LSteurs

Ik ben ook aan het denken om dit aan te vragen bij ferm. Maar trek je hier ...
De meeste betalen 5 euro terug per uur. En maximum dat het per uur kan kosten (als je hoge lonen hebt is 10 euro). Dus zeker wel.

16 dagen geleden

Reactie op eve06

De meeste betalen 5 euro terug per uur. En maximum dat het per uur kan kost ...
Op hoeveel uren heb je qua terugbetaling recht?

16 dagen geleden

Reactie op marisje1990

Op hoeveel uren heb je qua terugbetaling recht?
60 uren. Kan je terugvinden per mutualiteit

16 dagen geleden

Reactie op eve06

60 uren. Kan je terugvinden per mutualiteit
30 uren per aangesloten persoon

14 dagen geleden

Reactie op Emv18

Ik moest 25 euro opstart kosten betalen en heb nu een aantal gratis sessies ...
Hey, waar kan je dit terug vinden van die gratis sessies? Wij zijn ook bij lm plus

12 dagen geleden

Reactie op eve06

De meeste betalen 5 euro terug per uur. En maximum dat het per uur kan kost ...
Dit, de overige 5 krijgen we via hospitalisatieverzekering terug meen ik. Dus geen reden om het niet te doen hier.