31 Reacties
2 maanden geleden
Ik ben morgen 17 weken.
Ik werk lange dagen in de verkoop en merk ook echt dat ik na 9u werken steendood ben en heel veel rugpijn.
Ik slaap wel sinds het begin met zo een zwangerschapskussen en dat helpt goed voor rug en heupen
2 maanden geleden
Reactie op Eveline2011
Ik ben morgen 17 weken.
Ik werk lange dagen in de verkoop en merk ook echt ...
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik zou naar de dokter willen gaan. Maar om nu al echt thuis te blijven vind ik te vroeg. Ik wil nog niet op ziekenkas vallen...
Maar de rugpijn is soms zo fel
2 maanden geleden
Hier ook ! Heb me een dag ziek gemeld. Had pijn in mijn onderbuik en mijn rug zelfs benen die pijn deden moeilijkheden met lopen ( had een week van 7dagen opstaan en elke dag 9u aant werk)
Heb gezegt dat ik Max 5dagen achtereen wil werken en Max 8u in een dag !
Ik ben morgen 19weken 🥰
2 maanden geleden
Ik werk ook in de zorg, ben momenteel 17 w + 6 d en ik merk dat het voor mij ook zwaar word. Hele dagen rechtstaan op de sterilisatie afdeling eist zijn tol. 's Avonds ben ik bekaf en heb ik echt last van mijn rug en een gespannen buik. Nog 2 maand doorbijten en dan ben ik eindelijk in zwangerschapsverlof, ik ben echt de weken aan het aftellen.
2 maanden geleden
Reactie op Lore BAM
Ik werk nu 24u ipv 38 dus wel voor 14u op ziekenkas maar dat helpt me wel o ...
Hey, hoe heb je dit kunnen regelen? Ik zit nu al van t begin van de zwangerschap thuis (dus volledig op ziekenkas) omdat ik echt heel veel last had van misselijkheid, vermoeidheid... merk nu dat het beter en beter gaat maar ik weet dat het regime dat ik zou moeten werken binnenkort wel zwaar gaat zijn. Dan zou ik ook liever minder werken als ik terug zou gaan werken maar wel niet met tijdelijke aanpassing van mijn contract.
2 maanden geleden
Reactie op Lore BAM
Mijn huisarts heeft dat geschreven maar gyneacoloog kan dat ook wel doen, j ...
Oh oké wist niet dat zij dat ook gewoon kunnen! Bedankt!
2 maanden geleden
Reactie op 1995vantje
Oh oké wist niet dat zij dat ook gewoon kunnen! Bedankt!
De mutualiteit moet het wel goedkeuren maar meestal is dat geen probleem. Ik ben onlangs op gesprek moeten gaan bij de cm arts en ze zei zelf ja dat was eigenlijk onnodig om u op te roepen voor een gesprek want is duidelijk dat je daardoor kunt werken en anders volledig thuis zou zitten en ook dat het maar tijdelijk is tot aan zwangerschapsverlof
2 maanden geleden
Reactie op Lore BAM
De mutualiteit moet het wel goedkeuren maar meestal is dat geen probleem. I ...
Is de cm arts de arbeidsgeneesheer ? Of is dat nog iets anders? Ik zit nl ook bij de CM.
2 maanden geleden
Reactie op LynnVC02
Hoe heb jij ziekenkas kunnen regelen überhaupt? Ik zit thuis zonder enig in ...
Thuis gezet door de gynaecoloog en huisarts ? Zou toch eens luisteren want op 1 inkomen overleven zou hier toch ook niet gaan...
2 maanden geleden
Reactie op Lore BAM
Arbeidsgeneesheer is van u werk maar die heeft daar normaal niets mee te ma ...
Aha dat wist ik niet! Heb er ook geen ervaring mee om op ziekenkas te vallen 🙈
2 maanden geleden
Reactie op 1995vantje
Thuis gezet door de gynaecoloog en huisarts ? Zou toch eens luisteren want ...
Ik werkte echt pas net (magazijn), maar door de stress dat ik kreeg op het werk (de manier hoe ze met werknemers omgingen), werd ik nog meer misselijk en ben toen zelfs 5 dagen in het ziekenhuis beland. Al mijn reserves waren zelfs al bijna opgebruikt en woog nog amper 34kg. Ik heb toen ontslag genomen van t werk, omdat ik zo echt niet meer verder wou. Dit heb ik de huisdokter ook verteld. Het probleem is hem dus wel dat ik maar pas twee maand heb wezen werken in mijn leven, aangezien ik nog maar 22 ben en van oktober vorig jaar pas afgestudeerd ben. Hierdoor heb ik te horen gekregen dat ik dus geen recht heb op een uitkering of dergelijke, maar kan ziekenkas dan wel? Ik kan niet zonder Navalit leven, want eenmaal ik ermee stop, hang ik boven de toiletpot... maar nu leven wij dus ook maar met 1 loontje... Wordt echt wel zwaar om eerlijk te zijn...