15 Reacties
3 maanden geleden
Ik had hier ook heel veel last van..
Ik doe het volgende:
- op nuchtere maag een kiwi eten
- glas vers geperst fruitsap
Normaal kan ik kort nadien naar het toilet gaan
Als het daarna niet lukt eet ik door de dag een yoghurtje met lijnzaad
Hopelijk snel beterschap!
3 maanden geleden
Kiwi's, s'morgens op een nuchtere maag en dan 1 of 2 glazen water.
Verder inderdaad vezelrijk eten. Denk ook aan boontjes (snijboontjes, prinsessenboontjes) enz (die doen ook wonderen)
Als dat niet voldoende helpt Movicol zakjes 1xdag.
Dit alles werkt bij mij geweldig goed.
3 maanden geleden
Ik nam 2 zakjes per dag en dan nog lukte het niet dus stak soms een glycerine suppo op. Maar dan op aanraden van gyneacoloog enkele dagen gestopt met omnibionta vitamines daar zit ijzer in en verstopt. Sinds dien terug veel beter maar neem dan wel nu geen vitamine meer want ijzer zit bijna in elke zwangerschap vitamine
3 maanden geleden
Reactie op Lore BAM
Ik nam 2 zakjes per dag en dan nog lukte het niet dus stak soms een glyceri ...
Heeft de gynaecoloog dan eerst nagekeken of je hoog genoeg zat met je ijzervoorraad. Veel vrouwen zitten namelijk laag, en in de zwangerschap verhoogd de nood. Zodat je zeker geen tekort krijgt nu.
3 maanden geleden
Bij helpt het echt om te bewegen, bv wandelen, maar het gaat nog beter als ik eventjes ga lopen.. Movicol deed bij mij ook niet echt veel..
3 maanden geleden
Reactie op Lore BAM
Dat is enkel nagekeken in begin van de zwangerschap nu niet meer extra
Als het toen hoog genoeg stond zal het niet snel een probleem zijn. Stond het stoen al laag of op het randje dan is een nieuwe bloedname (bij de huisdokter eventueel) geen slecht idee.
3 maanden geleden
Dulcolax is een pilletje wat echt laxerend is, maar mag je niet blijven gebruiken. Ik zelf neem dagelijks laxido zakje om op te lossen in water, dit helpt heel goed maar heeft een inwerkperiode van een week nodig. Ik pak dit altijd al, ook toen ik niet zwanger was, omdat is slechte darmen heb, maar werkt heel goed. Ik heb het ook nagevraagd en mag je ook blijven nemen tijdens de zwangerschap