19 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben ook aangesloten bij solidaris en heb de basis hospitalisatieverzekering. Ik wou een hogere, zodat ik op een 1persoonskamer zou kunnen liggen na de bevalling, maar dat duurt 9 maanden om om te zetten 🙈
Mijn vriend heeft het nu aangevraagd via zijn werk.. dat duurt 13 maanden 🙈 we gaan dus voor de eerste op een gemeenschappelijke kamer moeten liggen
4 maanden geleden
Hmm, dacht het wel. Ze doen dat zodat je niet plots wil veranderen enkel omdat je zwanger bent. Wat in ons geval dus wel de bedoeling is 😅
Ik had er zelf totaal niet bij stilgestaan, omdat ik wist dat ik een hospitalisatieverzekering had. Maar toen mn vroedvrouw vroeg welke ik had en zei dat ik bij solidaris moest opletten, want als ik de gewone had ik eigenlijk onvoldoende heb.. 😔
4 maanden geleden
Reactie op Fiie
Hmm, dacht het wel. Ze doen dat zodat je niet plots wil veranderen enkel om ...
Ja klopt helemaal. Heb je de klini plan? Want die dekt wel gwn veel als je op een 2 persoonskamer gaat bevallen. Ik had die bij mijn eerste bevalling en had het geluk dat ik er alleen op zat, laatste dag dat ik wegging kwam er iemand bij. Dacht er ook niet meer bij stil om te switchen naar plus voor een 1 persoons kamer. Maar ach, dan maar op een 2 persoonskamer want ga geen 2000 euro extra betalen alleen voor dat. En dan nog de kosten die kunnen oplopen indien er iets speciaals gebeurt.
4 maanden geleden
Reactie op LR❤️
Ja klopt helemaal. Heb je de klini plan? Want die dekt wel gwn veel als je ...
Jep, ik stond er niet bij stil dat er 2 varianten waren 🙈 had ik het bij de eerste zwangerschap geweten, dan was het in orde geweest. Ik hoop stiekem ook dat ik alleen ga liggen op de 2persoonskamer, want ik denk dat je na de bevalling wel die privacy wil hebben 🙈 €2000 ga ik er inderdaad niet aan betalen 😅
4 maanden geleden
Reactie op Kunchiek
Hoii ik zit ook in precies dezelfde schuitje. Ik kom net vanuit Nederland e ...
Als nu naar klini plan gaat is dat denk ik 4 maanden wachttijd dan krijg je toch nog wat vergoed. Alleen voor klini plan plus indien je al zwanger bent is het nog eens extra 9 maanden. Dus zou dat gauw toch nog aanvragen indien je geen klini plan hebt. Heb dat bij m'n eerste zwangerschap ook gehad. Moest toen 4 maanden wachten en dan had ik tenminste wel de klini plan. En ook veel vergoed gekregen.
4 maanden geleden
Reactie op Kunchiek
Ooww dat is fijn dan ga ik in iedergeval daar voor. Bedankt voor de tip!
Jaa je kan ze gewoon mailen, ze reageren meestal wel binnen paar dagen. verzekeringen.ant@solidaris.be. Ik ben ook vanuit Nederland dus snap dat wel als je alles nog moet uitvogelen haha. Woon nu wel 7 jaartjes hier dus ken het onderhand wel.