14 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb hier allemaal niet over nagedacht en ben ondertussen 31 weken zwanger van een gezonde baby :) natuurlijk lette ik wel op voor toxoplasmose en cmv (en medicatie) maar nooit verder dingen afgevraagd over parfum, deo, shampoo,...

5 maanden geleden

Maar mss kan je tips vragen aan de gynaecoloog of vroedvrouw als je zo wat geruster kan zijn

5 maanden geleden

Reactie op Hallo678

Ik heb hier allemaal niet over nagedacht en ben ondertussen 31 weken zwange ...
De effecten van hormoonverstoorders komen pas later aan het licht... Het is omdat ik er toevallig onlangs een podcads over beluisterde, dat het me nu zo bezig houdt. Zwangere vrouwen zijn in het bijzonder kwetsbaar Zwangere vrouwen, net als jonge kinderen en adolescenten, zijn in het bijzonder gevoelig voor hormoonverstoorders. Hormoonverstoorders beïnvloeden de werking van de hormonen vooral negatief tijdens cruciale ontwikkelingsfasen. Blootstelling aan dergelijke stoffen tijdens de zwangerschap kan onomkeerbare gevolgen hebben voor de foetus. Ze kunnen de risico’s op IQ-verlies, autisme, diabetes, obesitas, endometriose, bepaalde soorten kanker en andere aandoeningen gevoelig verhogen.

5 maanden geleden

Is warm eten dan ook hormoon verstorend? Wij koken niet uit anti aanbakpannen en bewaren idd in glazen potten ipv plastic. Volgens de dokter kunnen externe zaken (zoals bv gezichtsverzorging en deo) minder kwaad.

5 maanden geleden

Reactie op BabyDem

Is warm eten dan ook hormoon verstorend? Wij koken niet uit anti aanbakpann ...
Neen, het is echt die warme plastic die hormoonverstoorend is. Het is de combinatie warm eten en plastic die ik bedoel. Ok, dat is al geruststellende, dat deo en gezichtsverzorging minder kwaad kunnen.

5 maanden geleden

Ik gebruik shampoo & conditioner van Naïf..

5 maanden geleden

Bij blabloom.com doen ze onderzoek naar de hormoonverstorende stoffen in hun producten. Ik koop zo goed als alles daar. Ook voor babyspulletjes en geboortelijsten zijn ze geweldig!

5 maanden geleden

Reactie op ineke1303

Bij blabloom.com doen ze onderzoek naar de hormoonverstorende stoffen in hu ...
Dankje voor de tip.

5 maanden geleden

Reactie op miloli

Dankje voor de tip.
Wat doe jij om het te vermijden? Wel interessant 👌🏼

5 maanden geleden

Reactie op krully

- Geen plastic gebruiken in combinatie met warm eten. - Geen gewone parfums (ook niet voor in huis ect gebruiken), die bevatten blijkbaar heel vaak hormoonverstoorders. Ik heb 1 parfum van puurmieke dat geen hormoonverstoorders bevat - bij blabloom bestelde ik een shampoo en conditioner bar, zeep en zonnecreme. - Geen producten tegen muggen in het stopcontact en geen muggenmelk met deet - groenten en fruit goed wassen (resten van spuitproducten er af wassen) maar dat moet sowieso al ivm toxoplasmose.

5 maanden geleden

Reactie op krully

Geen plastic snijplanken ook! Nieuwe kledij wassen voor het dragen. Ik probeer ook zoveel mogelijk bio/eco te kopen, zeker poetsproducten en cosmetica of verzorgingsproducten.

5 maanden geleden

Reactie op miloli

- Geen plastic gebruiken in combinatie met warm eten. - Geen gewone parfum ...
Merci 👍🏼🙏

5 maanden geleden

Reactie op ineke1303

Geen plastic snijplanken ook! Nieuwe kledij wassen voor het dragen. Ik prob ...
Ok 👍🏼 Dank je 🙏

5 maanden geleden

Reactie op ineke1303

Geen plastic snijplanken ook! Nieuwe kledij wassen voor het dragen. Ik prob ...
Plastic snijplank 🙈 goed dat je het zegt. Daar heb ik helemaal geen erg in gehad.