14 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Hallo678
Ik heb hier allemaal niet over nagedacht en ben ondertussen 31 weken zwange ...
De effecten van hormoonverstoorders komen pas later aan het licht...
Het is omdat ik er toevallig onlangs een podcads over beluisterde, dat het me nu zo bezig houdt.
Zwangere vrouwen zijn in het bijzonder kwetsbaar
Zwangere vrouwen, net als jonge kinderen en adolescenten, zijn in het bijzonder gevoelig voor hormoonverstoorders. Hormoonverstoorders beïnvloeden de werking van de hormonen vooral negatief tijdens cruciale ontwikkelingsfasen. Blootstelling aan dergelijke stoffen tijdens de zwangerschap kan onomkeerbare gevolgen hebben voor de foetus. Ze kunnen de risico’s op IQ-verlies, autisme, diabetes, obesitas, endometriose, bepaalde soorten kanker en andere aandoeningen gevoelig verhogen.
5 maanden geleden
Reactie op BabyDem
Is warm eten dan ook hormoon verstorend?
Wij koken niet uit anti aanbakpann ...
Neen, het is echt die warme plastic die hormoonverstoorend is. Het is de combinatie warm eten en plastic die ik bedoel.
Ok, dat is al geruststellende, dat deo en gezichtsverzorging minder kwaad kunnen.
5 maanden geleden
Reactie op krully
Wat doe jij om het te vermijden?
Wel interessant 👌🏼
- Geen plastic gebruiken in combinatie met warm eten.
- Geen gewone parfums (ook niet voor in huis ect gebruiken), die bevatten blijkbaar heel vaak hormoonverstoorders. Ik heb 1 parfum van puurmieke dat geen hormoonverstoorders bevat
- bij blabloom bestelde ik een shampoo en conditioner bar, zeep en zonnecreme.
- Geen producten tegen muggen in het stopcontact en geen muggenmelk met deet
- groenten en fruit goed wassen (resten van spuitproducten er af wassen) maar dat moet sowieso al ivm toxoplasmose.